2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Remény van arra, hogy már a közeljövőben a magyar közutakon, mind a helyi, mind a távolsági közlekedésben túlnyomórészt magyar gyártású, vagy magyar és külföldi kooperációban készülő autóbuszokkal lehet majd közlekedni - mondta Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkára csütörtökön Budapesten újságíróknak.

Az államtitkár azt követően nyilatkozott, hogy egyeztetést tartott hazai autóbuszgyártókkal az iparág fejlesztési, együttműködési lehetőségeiről. Jelezte: pár hét múlva megjelennek azok a közbeszerzési pályázatok, amelyek eredményeként a magyarországi Volánok is megújíthatják autóbuszparkjukat.

Elmondta: a magyar autóbuszgyártás a belföldre szükséges 500-600-700 darabos igény mellett ennek a dupláját is képes gyártani, így a jövőben lehetőség lesz arra, hogy a magyar külkereskedők a Magyarországon gyártott buszokkal is megjelenjenek a külpiacokon - fűzte hozzá.

Az államtitkár elmondta: a csütörtöki megbeszélésen mind az autóbuszgyártásban érdekelt cégek, mind a megrendelők részt vettek, és képviseltette magát a fejlesztési tárcán kívül a finanszírozást segítő Magyar Fejlesztési Bank, és a Volán-társaságok tulajdonosi jogait gyakorló Magyar Nemzeti Vagyonkezelő is. Emellett olyan beszállítók képviselői is jelen voltak, amelyek futóműveket, sebességváltó-műveket, elektronikát, illetve karosszéria-elemeket gyártanak a buszokhoz.

Fónagy János emlékeztetett: beszállítói programot indít hazai kis- és középvállalkozások számára a Volvóval közös buszgyártásához a Rába, amely az követően, hogy visszakerült magyar többségi tulajdonba, belépett a magyar gazdaság meghatározó szereplői közé.

Az államtitkár kérdésre elmondta: a fővárosban futó buszok átlagéletkora 20 év, a Volán-cégeknél lévő autóbuszok átlagosan 16 évesek.

Fónagy János egy másik kérdésre elmondta: az állami tulajdonú közlekedési vállalatok autóbusz-közbeszerzését a 2013-as költségvetés kerete határozza meg, ennek alapján az állami cégeknél 300-400 busz beszerzésére nyílik lehetőség.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!