A karácsonyi szezon jelentősége
Az áruházak mindegyike egyetért abban, hogy a karácsonyi szezonnak hosszú távú jelentősége van az Internetes kereskedelemre nézve, hiszen ha a vásárlók pozitív tapasztalatokat szereznek, akkor a későbbiekben is bátrabban kihasználják az Internet nyújtotta vásárlási lehetőségeket. A Fókusz On-line-nál számos példa volt arra, hogy a karácsonykor náluk vásárlóknak az újévben egy kívánt termék kapcsán rögtön eszükbe jutott az Internetes vásárlás kedvező tapasztalata.
On-line és hagyományos forgalom
Általános vélemény, hogy a hagyományos bolt forgalmát csak évek múlva éri el az Internetes bolt forgalma, a válaszadók legtöbbje a tapasztalatok alapján
3-5 évre teszi ezt. A kereskedők többségétől eltérően a Libri és a FotexNet is úgy érzi, a jövő évi karácsonyi szezon on-line forgalma már vetekedni fog a hagyományossal. Érdekes tapasztalat, hogy a Librinek már idén is egy sikerkönyvéből ugyanannyi példány kelt el az Interneten, mint a hagyományos boltjaiban.
KIK VAGYUNK MI?
A Store Wizard az egyetlen hazai fejlesztésű Internetes kereskedelmi rendszer, amely már számos nyugati országban is bizonyított.
Több, mint ötven magyar, amerikai, és németországi kis-, és nagykereskedelmi Internet áruház működik a Store Wizard rendszerrel, köztük olyan piacvezető hazai on-line boltok szerepelnek, mint a FotexNet, a Libri On-line Könyvbirodalom, az Office DEPOT, a Nutricia - Hajdútej, vagy az Ideal Werke. De a cég ügyfelei között van a MOL, a MatávNet, az LG Electronics, és a Nemzeti Tankönyvkiadó Rt. is.
A Store Wizardot kifejlesztő magyar cég, az Erba 96 már számos külföldi e-business projektet kivitelezett, amelyek között akad jó néhány díjnyertes is. A német Ideal Werke e-business megoldása egy rangos német e-commerce versenyen 50 induló nagyvállalatból harmadik helyezést ért el, valamint ott van a World of Watches amerikai on-line órabolt, amely elnyerte a Time, a NetShopping Guide, valamint a Bizrate.com magazinok e-commerce minőségi díjait.
A Store Wizard-dal készített e-kereskedelmi rendszerek modulárisak, gyorsan és költséghatékonyan bővíthetők az ügyfél igényei szerint. A cég ügyfélkapcsolataiban hosszútávú partneri viszonyra épít, így előtérbe helyezi az ügyfeleknek készítendő rendszerek minél gazdaságosabb elkészítését, ugyanakkor kényelmes és hatékony használatát.
Magyar e- karácsony
A Store Wizard tanulmánya szerint 200-400 millió forintos online kiskereskedelmi forgalom várható az e-szezonban. A kereskedők véleménye szerint igen magas azon vásárlók száma, akik az interneten választják ki a terméket, de a hagyományos úton, személyesen vásárolják meg. Ez a tendencia azonban a jövőben változni fog, és az áruházak mindegyike egyetért abban, hogy a karácsonyi szezonnak hosszú távú jelentősége van az internetes kereskedelemre nézve.