A lap szerint még el sem kezdődött azoknak a Rába S 91-es, Euro 6-os motorokkal szerelt midibuszoknak a gyártása, amelyeknek május 1-jétől már utasokat kellene szállítaniuk.
A Rába korábbi tájékoztatása szerint a szerződést megkötötték az Orangewaysszel, arra vártak, hogy partnerük is teljesítse az abban foglaltakat, és hogy megteremtődjenek a finanszírozási feltételek.
Kovács Miklós, az Orangeways-csoport vezérigazgatója a Világgazdaságnak azt mondta, a cég rendelkezik a forrással, amit a finanszírozó NHB Növekedési Hitel Bank Zrt. be is mutatott a Budapesti Közlekedési Központnak (BKK). Kovács szerint az NHB egy típusengedélyt kért a Rábától, amelyet a cég nem adott át, ezért feneklett meg a projekt.
2,8 milliárd egy autóért
A Világgazdaság úgy tudja, az Orangeways a Rába helyett a török Karsan buszaival teljesítené a BKK-val kötött szerződést, ám az szinte biztos, hogy május 1-jére nem érkeznek meg a járművek. A lap szerint az Orangeways és a BKK a típusváltás mellett a határidő módosításáról is tárgyal.
MTI