Az idén a vállalati ügyfeleknek kínál - az európai kategória szerint - fióktelep vagyon- és felelősség-, valamint műszaki biztosítást. Jövőre lép be a lakossági piacra, elsősorban autós - kötelező gépjármű felelősség-, valamint casco - biztosítással - mondta Salamon Károly, az Allianz Hungária elnök-vezérigazgatója.
Szlovéniában a közeljövőben kezdődik a biztosítók privatizálása, ez is szerepet játszik abban, hogy a világcég jelen kíván lenni ezen a piacon is.
A következő három-öt évben mintegy ötmillió eurót szánnak a működési költségekre, és el kívánják érni a százmillió eurós díjbevételt, amivel a szlovén piac ötödik-hatodik helyére juthatnak.
Az osztrák Allianz - ügynöke révén - jelenleg is értékesít Allianz Elementer néven életbiztosítást Szlovéniában, de a most nyitott fiókiroda tervezi a unit-linked és a befektetési jellegű termékek meghonosítását is.
A szlovén biztosítási piac díjbevétele 2007-ben 1,89 milliárd euró volt, ami lényegében fele a teljes magyar piac díjbevételének, viszont Szlovénia lakossága csak kétmilliós. Miután a szlovén piacon az életbiztosítás aránya a díjbevételből mindössze 32 százalék - a magyar piacon közelit az ötven százalékhoz - így van tere a növekedésnek.
Az Allianz Hungária múlt évi díjbevétele 183,1 milliárd forint volt (a teljes magyar piac 19,69 százaléka), ebből 35,2 milliárdot tett ki az élet-, és 147,9 milliárdot a nem életbiztosításokból származó díjbevétel. Ez utóbbiból ötvenmilliárd a kötelező gépjármű felelősségbiztosításból származott.