Az osztrák posta tájékoztatása szerint a két magyar logisztikai vállalat az idén egy millió küldeményt továbbít, s 7,5 millió eurós bevételt vár, ez kétszámjegyű növekedést jelent az előző évhez képest.
Az osztrák posta bevétele egyébként tavaly 2,1 százalékkal 1,736 milliárd euróra növekedett, miután a hagyományos levélkihordás 1 százalékos bevétel-csökkenését ellensúlyozta a reklámanyagok és a csomagok kiszállításában elért 6,6 százalékos, illetve 7,2 százalékos bővülés.
A most osztrák tulajdonba került magyar Road Parcel 1997-ben alakult, a Merland Expressz 2002-ben jött létre. Mindkét cég a kiscsomag és raklapos szállítási piac meghatározó szereplője.
Az osztrák postának már van érdekeltsége Magyarországon, 2005 júliusában vette át teljes egészében a reklámanyagok, szórólapok terjesztésében érdekelt Feibra Magyarország Kft-t. A kelet-európai terjeszkedés jegyében nyugati szomszédaink tavaly májusban a szlovákiai Kolos reklámanyag-terjesztőt vették meg. Ezzel az osztrák postának már három érdekeltsége van Szlovákiában, 2002 óta hozzá tartozik két csomagkihordó, a Slovak Parcel Service és az In Time is. A cég tovább folytatja a terjeszkedést, erre a célra 350 millió eurót szánnak a következő két évben, ebből 70-80 millióért Kelet-Európában vesznek cégeket.
Az osztrák posta üzemi eredménye 19,7 százalékkal 123,3 millió euróra nőtt, az adózott eredmény pedig 99,8 millió euró volt, egy évvel korábban 99,9 millió.