Líbia a következő években infrastrukturális fejlesztésekre 20-25 milliárd dollárt költ, a magyar mérnököknek pedig komoly esélyük van arra, hogy kihasználják a konjunktúrát. Ennek egyik jele, hogy másfél évtizeddel a számla kiállítását
követően végül kifizették a tripoli metró tervezésének díját. A tervért az Uvaterv 1983-ban 28 millió dollárt kért, amelynek egy részét a megrendelő 1991-ben kifizette, de a fennmaradó csaknem 10 millió dollárt csak a közelmúltban egyenlítették ki.
A tripoli metróból ugyan azóta sem épült meg egyetlen méter sem, de most jó esély kínálkozik arra, hogy a magyar mérnökök tapasztalatainak felhasználásával ismét beinduljon a munka. A 100 kilométeresre tervezett földalatti vasút előkészítése ugyanis hamarosan ismét elkezdődik. A metróépítés újabb lépéseként "leporolják" a korábbi terveket, a húszkötetes tanulmány felfrissítésére is az Uvaterv kapott megbízást. Az elmúlt héten Tripoliban aláírt szerződés értelmében nyolc hónap alatt végeznek a munkával, a megbízási díj pedig egymillió svájci frank - tartalmazza a Napi Gazdaság cikke.