A Szentgotthárdon gyártott 1,8 literes motor fontos szerepet tölt be abban az üzleti stratégiában, hogy az USA piacával megismertessék és megszerettessék a General Motors európai termékeit - hangsúlyozta. Az új motorokból a tervek szerint évi 50-60 ezer darab készül majd.
Az 1,8 literes Ecotec DOHC négyhengeres motort változtatható szelepvezérléssel erősítették meg a teljesítmény és az üzemanyag hatékonyság optimalizálása céljából, s így 138 LE (103 kW) teljesítményt értek el 6300-as fordulatszámon, valamint 170 Nm nyomatékot 3800-as fordulatnál.
A hagyományos motoroktól eltérően, ahol a főtengely és a vezérműtengely mechanikusan egy szíjjal, vagy lánccal kapcsolódik egy fix főtengely-szögnél, az 1,8 literes Ecotec motor lehetővé teszi, hogy a szívó-, és kipufogó oldali vezérműtengely elmozduljon a főtengely helyzetétől függetlenül.
A kettős vezérműtengely állíthatóság előnye, hogy magasabb teljesítményt és nyomatékot ad széles sebességtartományban azáltal, hogy a henger feltöltést optimalizálja, csökken a kipufogógáz károsanyag tartalma annak magas recirkulálási aránya miatt, valamint csökken az üzemanyag fogyasztás. A teljesítménye 76 lóerő literenként (57 kW/L).
A General Motors Powertrain - Magyarország Kft jelenleg több mint 700 ember részére biztosít munkalehetőséget. A középkategóriás benzinüzemű motorok gyártása mellett Allison típusú, autóbuszok és tehergépjárművek számára készülő, automata sebességváltók szerelésével, valamint személygépjármű sebességváltók felújításával is foglalkozik.
A szentgotthárdi székhelyű cég 2006-ban 443 ezer darab motort, 461 ezer darab hengerfejet és 21 ezer Allison váltót gyártott, árbevétele meghaladta a 444 millió eurót. A termelés volumene számításaik szerint összességében az idén nem változik jelentősen.