2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A 10 főnél többet foglalkoztató magyar cégek 31 százaléka egyáltalán nem rendelkezik telefonalközponttal.

A 10 főnél többet foglalkoztató magyar cégek 31 százaléka egyáltalán nem rendelkezik telefonalközponttal, vagyis beszédcélú távközlési igényeiket külön álló fővonalakkal elégítik ki - áll a Bell Research és a Think Consulting által készített Magyar Infokommunikációs Jelentésben.

A jelentés tanúsága szerint a hazai vállalatok kétharmada működtet alközpontot, ebből 55 százaléknál mindössze egyetlen alközpont működik, és csupán 14 százalék rendelkezik egynél több ilyen berendezéssel. A cégek összesen körülbelül 39 ezer telefonalközpontot működtetnek, ami meghaladja az összes vállalat számát. Ennek hátterében az áll, hogy a több telephelyet fenntartó társaságnak több berendezésre is szüksége lehet. Az alközpontok 18 százaléka szolgálja ki a magyar nagyvállalatok igényeit, 23 százaléka a középvállalati szféra, míg a fennmaradó 59 százalék a kisvállalatok kezelésében áll.

Az Infokommunikációs Jelentés szerint az alközpontok 55 százalékát 1998 előtt helyezték üzembe, így a közép- és nagyvállalatoknál lévő modernebb és többfunkciós berendezéseknek is csak 32, illetve 43 százaléka képes az internetes telefonálásra.

A telefonalközpontoknak körülbelül fele Panasonic márkájú. Az adat mögött - elsősorban a számosságát tekintve - jelentős kisvállalati szféra áll, ahol az alközponttal rendelkező cégek 53 százaléka üzemelteti a japán gyökerű cég gyártotta készüléket. A nagyvállalati szférában a gyártók rangsorát a német Siemens vezeti 28 százalékkal, a Panasonic második helyen áll 21 százalékkal. A két vezető márkát az Alcatel 16, az Ericsson 7, a Bosch 6 és a Lucent/Avaya 3 százalékos részesedéssel követi. A fennmaradó 19 százalékon ennél kisebb részesedéssel rendelkező márkák osztoznak.


Magyar Infokommunikációs Jelentés 1
Magyar Infokommunikációs Jelentés 2
Magyar Infokommunikációs Jelentés 3
Magyar Infokommunikációs Jelentés 4

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!