A magyar kiállítók az idén is kétféle bemutatkozási forma közül választhattak. Az úgynevezett közösségi kiállítók esetében az AMC a stand- és installációs költségek, valamint a területdíj száz százalékát vállalta át, míg az egyénileg kiállító vállalkozások ötven százalékos támogatásban részesültek.
A BioFach Nemzetközi Biotermék Vásárt 1990 óta rendezik meg Németországban. A világ egyik vezető bioszakvásárára a múlt évben mintegy hetven ország több mint kétezer kiállítója vitte el árukínálatát. A szakkiállítást száznál több ország 37 ezer látogatója tekintette meg tavaly a szervezők adatai szerint.
A BioFach-on a biotermékek teljes spektrumát bemutatják: az élelmiszerektől és boroktól kezdve a kozmetikumokon, textíliákon, valamint háztartási- és tisztítószereken át, a bútorokig és játékokig.
Roszik Péter, a Biokontroll Hungária Kht. ügyvezető igazgatója korábban az MTI-nek elmondta: jelenleg Magyarországon mintegy 130 ezer hektáron, azaz a termőterület két százalékán termesztenek bioélelmiszert. Ez az uniós átlag mintegy fele. A szakértő úgy becsülte: a bioélelmiszerek eladásából évente jelenleg 20-30 milliárd forint árbevétel származik Magyarországon. A magyar bioélelmiszerek mintegy nyolcvan százalékát külföldön adják el.