2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Magyarországon is megkezdődtek a Volkswagen kifogásolt dízelmotorjaival szerelt járműveknél a műszaki intézkedések a szakszervizekben, a korábban bejelentett ütemezésnek megfelelően elsőként az Amarok modelleket látják el új motorszabályozó szoftverekkel - közölte a konszern márkáinak importőre, a Porsche Hungaria (PH) kedden.

A közlemény a csoport wolfsburgi központja által kiadott információkra hivatkozva emlékeztet arra, hogy a Volkswagen január végén megkezdte a 2 literes dízelmotoroknál a műszaki intézkedések végrehajtását az Amarok modelleknél, majd márciusban a 2 literes TDI erőforrással szerelt Passatok következnek. A második negyedév végén kerülnek sorra az 1,2 literes dízelmotorok, és az akció utolsó fázisában, a harmadik negyedévben az 1,6 literes motorok.

Az EA 189 motorcsalád tagjain szoftverfrissítést hajtanak végre a szervizekben, emellett az 1,6-os motorok szívórendszerébe egy áramláskiegyenlítőt is beépítenek. Ezekkel a módosításokkal a járművek megfelelnek az Euro 5 kipufogógáz-szabvány teljesítéséhez előírt határértékeknek - hangsúlyozza a közlemény.

Az akció első 10 napja során Magyarországon az érintett 600 Amarok 25 százalékát látták el a szoftverrel - közölte a Porsche Hungaria. Németországban például már a járművek több mint fele van túl a szoftverfrissítésen az első három hét alatt.
 
Ezt se felejtsük el a dízelbotrány árnyékában! 

Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) szeptember 18-án vádolta meg a legnagyobb európai autógyártó vállalatot, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. A VW elismerte, hogy mintegy 11 millió, EA 189 típusú motorral üzemelő autó emiatt csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban nem. A 11 millióból 8 millió kocsit az Európai Unióban adtak el. 

Magyarországon az importőr és a szerződött márkakereskedések értékesítési adatai alapján 35 283 dízelüzemű járműnél van szükség szervizre a károsanyag-kibocsátási jellemzők megfeleltetése érdekében. EA 189 típusú dízelmotorral van felszerelve Magyarországon 12 427 Volkswagen személyautó, 4343 Volkswagen haszonjármű, 11 964 Skoda, 6014 Audi és 535 SEAT - közölte korábban a PH.
 
MTI 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!