230 kilométer/órás végsebesség, és 3000 tonna gond nélküli mozgatása – ezek a legfőbb jellemzői annak a korszerű, közel egymilliárd forintba kerülő Siemens Eurosprinter villamos mozdonynak, amely május elején futotta ötezer kilométeres tesztüzemét a GYSEV vonalain, áll a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben.
A szlovén vasutak, a Slovenske Zeleznice tulajdonában lévő vadonatúj gép a biztonsági berendezéseit tesztelte Nyugat-Magyarországon. A piros mozdony további érdekessége, hogy három áramnemű, vagyis a szlovén mellett az osztrák, a német, az olasz, a horvát és a magyar felsővezeték rendszer alatt is képes nehéz tehervonatok vagy gyorsvonatok továbbítására.
A teszthez a magyar-osztrák vasúttársaságot a Siemens szakmai felkészültsége miatt választotta partnerül. A GYSEV Gépészeti Üzletágánál ugyanis évek óta összesen tíz – öt saját, és öt bérelt – Siemens villamos mozdony szolgál, és létesít kapcsolatot az egymástól eltérő áramnemű vezetékhálózattal villamosított Kelet-Ausztria és Nyugat-Magyarország között. A vállalat soproni műhelye pedig el tudja végezni a legfontosabb biztonsági ellenőrzéseket és karbantartásokat.