Szász Edit, az AmRest külföldön tartózkodó marketingvezetője nem kívánta sem megerősíteni, sem cáfolni az idézett elemző következtetését. Mint elmondta, a Starbucksszal már januárban egy szándéknyilatkozatot írtak alá, amit követett a most bejelentett együttműködési nyilatkozat. A lengyel versenyhivatalnál jelenleg folyik a két cég jövőbeli együttműködésének az engedélyeztetése.
Úgy tudni: a Starbucks a kilencvenes évek közepétől már több alkalommal tervbe vette a magyar piaci megjelenést, ám ez mindannyiszor dugába dőlt. Vélekedések szerint a Wendys és a Dairy Queen itteni kudarca több nagy amerikai lánchoz hasonlóan a Starbucksot is elriasztotta. Másrészt akkor a Starbucks Nyugat-Európában is prémium kategóriásnak számító árai a magyar fogyasztónak túlságosan is magasak voltak, így a lánc nem merészkedett a Lajtától keletebbre: Bécsben jelenleg kilenc kávézót üzemeltet.
A Starbucks itteni konkurenciái azonban egyelőre nem ijedtek meg az óriástól. Két, legfeljebb három - igen frekventált helyen lévő - bolt nyitására számítanak ugyanis, és persze arra, hogy a piacra lépés inkább a Starbucks céges imázsépítéséről fog szólni. Mindazonáltal a megkérdezett kávéscégek még örülnek is a multinak: ez szélesíti ugyanis a minőségi kávéfogyasztók körét, számolt be a Népszabadság.