2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Hamarosan megjelenhet a Starbucks Magyarországon - az amerikai óriáscég az eddigieknél komolyabb érdeklődést mutat a magyar piac iránt. Az utóbbi években nálunk dinamikusan növekszik az ínyenc kávézók száma, írja a Népszabadság.

Hamarosan, akár 2008-ban Magyarországon is megjelenhet a Starbucks. Legalábbis erre következtetett a portfolio.hu-ban idézett elemző abból, hogy a világ legnagyobb, jelenleg 38 országban mintegy 13 ezer kávézót üzemeltető amerikai óriáscég együttműködési szerződést kötött az American Restaurantsszal (AmRest). Az AmRest cég üzemelteti - 2006 májusa óta - a Pizza Hutot és a KFC-t. Ez alapján 2008-ra Budapesten, Prágában és Lengyelországban húsz Starbucks kávézó működhet majd.

Szász Edit, az AmRest külföldön tartózkodó marketingvezetője nem kívánta sem megerősíteni, sem cáfolni az idézett elemző következtetését. Mint elmondta, a Starbucksszal már januárban egy szándéknyilatkozatot írtak alá, amit követett a most bejelentett együttműködési nyilatkozat. A lengyel versenyhivatalnál jelenleg folyik a két cég jövőbeli együttműködésének az engedélyeztetése.

Úgy tudni: a Starbucks a kilencvenes évek közepétől már több alkalommal tervbe vette a magyar piaci megjelenést, ám ez mindannyiszor dugába dőlt. Vélekedések szerint a Wendys és a Dairy Queen itteni kudarca több nagy amerikai lánchoz hasonlóan a Starbucksot is elriasztotta. Másrészt akkor a Starbucks Nyugat-Európában is prémium kategóriásnak számító árai a magyar fogyasztónak túlságosan is magasak voltak, így a lánc nem merészkedett a Lajtától keletebbre: Bécsben jelenleg kilenc kávézót üzemeltet.

A Starbucks itteni konkurenciái azonban egyelőre nem ijedtek meg az óriástól. Két, legfeljebb három - igen frekventált helyen lévő - bolt nyitására számítanak ugyanis, és persze arra, hogy a piacra lépés inkább a Starbucks céges imázsépítéséről fog szólni. Mindazonáltal a megkérdezett kávéscégek még örülnek is a multinak: ez szélesíti ugyanis a minőségi kávéfogyasztók körét, számolt be a Népszabadság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!