2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egyszerre két városból indított összesen 9 járattal tér vissza Budapestre a csőd elől menekülő SAS skandináv légitársaság. Az SAS ma jelentette be, hogy március 31-től, vagyis a 2013-as nyári menetrendtől kezdve menetrendszerű járatokat indít Budapestre Olsóból és Koppenhágából, olvasható Budapest Airport mfor.hu-nak küldött közleményében.

Hatalmas piaci offenzívába kezdett az SAS skandináv légitársaság és ennek részeként Norvégiából és Dániából is új járatokkal tér vissza Budapestre. Az SAS heti hat alkalommal indítja gépeit Koppenhágából Budapestre.

Az előzetesen leadott tervek szerint a két járatot többféle típussal, köztük Airbus A 321-essel, Boeing 737 800-assal vagy 700-assal illetve Canadair CRJ-900 típussal repüli az SAS. Az SAS azt is megerősítette, hogy a járatokat nemcsak a nyári menetrendben, hanem egész éven át kívánják üzemeltetni.

Az SAS skandináv légitársaság összesen nem kevesebb, mint 45 új járat elindítását jelentette be a mai napon. Az új piaci lehetőségek kihasználásának része a két új budapesti járat elindítása. Korábban az SAS 2006-ig működtette a Budapest-Koppenhága, illetve 2009-ig a Budapest Stockholm járatot. Az új SAS-járatokkal az utasok mind a dán, mind a norvég fővárosban a nagy nemzetközi repülőteret vehetik igénybe, annak minden kényelmi szolgáltatásával együtt.

Egyelőre megmenekült a csőd elől

November közepén az mfor.hu is megírta, hogy a SAS a csőd szélére került. A skandináv légitársaság 4,5 milliárd svéd korona hitelt kapott bankoktól, ám valószínű, hogy újabb hitelre lesz szüksége. Csakhogy a bankok a SAS-ban részes északi országok - Svédország, Norvégia és Dánia - kormányának szavatossága nélkül több pénzt nem adnak.

Azonban a csőd elől menekülve a légitársaság november 12-én bejelentette, hogy 800 állást számol fel és a létszámot fokozatosan 15 ezerről 9-10 ezerre szorítja le, eladja földi kiszolgáló egységét, 15-17 százalékkal lefaragja a fizetéseket. Az intézkedések révén a társaság évi 3 milliárd koronával (350 millió euró) reméli csökkenteni a költségeket. Ezenkívül hét skandináv bank és a svéd, a dán és a norvég kormány 3,5 milliárd koronás hitelkeretet biztosít a cégnek.

A csőd veszélye elemzők szerint még nem múlt el. Hátra van az egyeztetés a szakszervezetekkel is.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!