A BMW júliusban is folytatta növekedését márka és csoportszinten egyaránt.
A névadó márkából 147 513 kelt el, 5,8 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A céget erősen húzza az egyre népesebb terepjáró-család. Az X5-ből 32,7 százalékkal több 14 938 kelt el, míg az X6-os 71,5 (!) százalékos növekedést tudott összehozni, ami 3648 kocsit jelent. Kisebb testvére, az X4 4102 embernek kellett júliusban. Itt még összehasonlító adatok nem állnak rendelkezésre.
A BMW egyébként nemrég mutatta be a legkisebb X1 második generációját, amelynek értékesítésére vonatkozó adatokat a cég nem közölt. Ahogy azt sem tudjuk, hogy az igencsak csereérett X3 hogyan teljesít (talán nem véletlenül).
Amire kitér a cég közleménye az az 1-es sorozat, amelyből 14 275 kelt el júliusban, 5,6 százalékkal több éves bázison. Emellett a 2-es sorozat – amelybe tartozik a 1-esre épülő kupé, kabrió, illetve a Grand Tourer egyterű is - 14 580 embernek kellett. Ugyancsak majdnem megduplázódott (79,4 százalék) az elektromosautó-értékesítés is a cégnél, ugyanis júliusban 2221 „i” modellt sikerült eladni.
A BMW az első hét hónapban 1,08 millió kocsit adott el, amely 5,2 százalékos növekedés.
A Mini júliusban 4,8 százalékot tudott nőni, amely azonban elég gyengének tűnik annak tükrében, hogy a márka éves teljesítménye 22,5 százalék. Az első hét hónapban egyébként már 191 355 Mini talált gazdára. Ismeretes, hogy a Mini tavaly nem igazán szerepelt jól. Az év elején még vaskos mínuszokat produkált, majd a modellváltás hatására tudott egy 0,9 százalékos visszaesést produkálni 2014 egészében.
mfor.hu