Az M3 Outlet Center lesz az első olyan komplexum, amely Budapest vonzáskörzetén kívül esik. Az üzemeltetésért és bérbeadásért felelős GVA Robertson ügyvezetője, Tilki Róbert azt ugyan nem tudta meg mondani, szám szerint hány üzlet várja majd a hazai mellett az ukrán, szlovák és roman vásárlókat, az biztos, hogy a legnagyobb márkák (Benetton, Puma, Levi’s, Converse, Adidas, Triumph, Champion stb.) itt is jelen lesznek.
A beruházást piackutatás előzte meg, s a vásárlói igények alapján állították össze az outlet bérlői mixét. Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy a GVA kereste meg a számára legmegfelelőbb márkákat, tudtuk meg az ügyvezetőtől. Az AC Nielsen piackutatása szerint a kelet-magyarországi fogyasztók főként a sportruházati termékek (58 százalék) illetve cipők (52 százalék) iránt fogékonyabbak.
A megkérdezettek 89 százaléka szívesen ülne autóba, hogy elérje az outletet. Erre minden bizonnyal szükség is lesz, mivel a Polgár mellett épülő komplexum 30 órás vonzáskörzetében "csupán" 1 millió körüli vásárlót ér el, szemben az outleteknél kívánatos 2-3 millióval. Az arány 60 percnél ugyanakkor már 3,3 millió az M3 Outlet Center esetében is.
A bevásárlófalu első ütemét május 17-én nyitják meg a vásárlók előtt, s ahogy a GVA korábbi beruházásánál, a biatorbágyi Premier Outlets Centernél (POC), itt is mintegy 65 százalékos kezdeti kihasználtsággal számolnak, de reményeik szerint év végére 100 százalékos lesz a bérbeadás. Az üzletek mérete 50-600 négyzetméter között változik, az átlagos üzlethelyiség 172 négyzetméter, a bérleti díjak a POC-nál mintegy 20 százalékkal kedvezőbben alakulnak. A négymilliárd forintos beruházás második üteme előreláthatólag 2009 harmadik negyedévében készül el.
Menedzsment Fórum