3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Bár előzetesen a tavaszi időszakra az RTL Klub a Csillag születik következő szériáját tervezte, végül a csatorna táncos műsora, a Szombat esti láz került képernyőre. Az első adás azonban kissé döcögősre sikeredett, ráadásul a nézettség sem volt egetverő. Sokkal jobb számokat hozott a választási eredmények előtt közvetített Forma 1-es verseny.

A múlt hét legfontosabb belpolitikai eseménye az országgyűlési választás volt, ám a kampány viszonylag csendesre sikerült, a nézettebb csatornákon (részben a törvényi előírások miatt) kicsit sarkítva vasárnap kivételével nem is volt politikai műsor. Nem szeretnénk bizonyíthatatlan hipotéziseket felállítani, de érdekes lenne egy felmérés arról, hogy mennyiben hatott a visszafogottabb tájékoztatás az utóbbi 16 év legalacsonyabb választási részvételére (vagy egyszerűen az emberek belefásultak a politikába és a kereskedelmi tévék nem "futnak felesleges köröket").

Mindenesetre a vasárnap esti választási műsorok sem hozták lázba a nézők nagy tömegét. Az M1 és a Tv2 programja sem a kereskedelmi célcsoportban, sem a teljes lakosságot tekintve nem tudott látványos számokat hozni. Igaz, a köztévé esetében a csatorna átlagához képest kiemelkedő volt a tévé előtt ülő nézők tizenegynéhány százalékának (18-49-ben 11,7% SHR, teljes lakosság: 13,2% SHR) elérése is. A TV2 választási műsora az M1-től 1-2 százalékponttal maradt el.

Az M1 messze legnézettebb műsora egyébként a vasárnapi Forma 1-es bahreini futam volt, amelyet a tévék előtt ülők közel harmada nézett a 18-49-es korcsoportból. A műsor ráadásul számszerűsítve is igen jó eredményt ért el, hiszen közel 400 ezren nézték Hamilton újabb diadalát, miközben a kereskedelmi célcsoportban legtöbb nézőt megmozgató Barátok közt alig 25 ezer „értékes” nézővel tudott többet. A műsor leglátványosabb (és legijesztőbb) jelenete Maldonado és Gutiérrez ütközése volt. A venezuelai pilóta úgy megpörgette a levegőben a mexikói vetélytársát, hogy az még egy táncversenyen is megállta volna a helyét.

Ha már táncverseny, akkor nem hagyhatjuk ki a Szombat esti láz múlt héten, kicsit döcögősen indult legújabb szériáját. Bár az RTL Klub több nehezen kezdő műsort mentett meg azok menet közbeni módosításával, meglepő lenne, ha a táncos show közönségaránya látványosan megugrana a kereskedelmi célcsoportban. A 20 százalék alatti eredményből persze némi felfele mozdulást mi is várnánk a következő hetekben, de a számos nehézség közepette összerakott program kifutása erősen korlátosnak tűnik.

Így a szombat este lett a hét legszorosabb napja a 18-49-es korosztályt tekintve, amit csak minimális különbséggel hozott az RTL Klub, míg a többi estét kényelmesen behúzta a csatorna. A 14. héten 19-23 óra között a kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) ismét az RTL Klub érte el átlagosan a legmagasabb közönségarányt (19,2% SHR), míg a TV2 14,3 százalékig jutott. A képzeletbeli dobogó alsó fokára ezúttal a F+ lépett fel (6% SHR), míg a negyedik helyre a Cool került (5,6% SHR). Önmagához képest erős volt az M1 (4,8% SHR), részben  a fent említett Forma-1-es közvetítés miatt. A sort ezúttal is a Viasat3 (3,8% SHR) zárta.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!