A múlt hét legfontosabb belpolitikai eseménye az országgyűlési választás volt, ám a kampány viszonylag csendesre sikerült, a nézettebb csatornákon (részben a törvényi előírások miatt) kicsit sarkítva vasárnap kivételével nem is volt politikai műsor. Nem szeretnénk bizonyíthatatlan hipotéziseket felállítani, de érdekes lenne egy felmérés arról, hogy mennyiben hatott a visszafogottabb tájékoztatás az utóbbi 16 év legalacsonyabb választási részvételére (vagy egyszerűen az emberek belefásultak a politikába és a kereskedelmi tévék nem "futnak felesleges köröket").
Mindenesetre a vasárnap esti választási műsorok sem hozták lázba a nézők nagy tömegét. Az M1 és a Tv2 programja sem a kereskedelmi célcsoportban, sem a teljes lakosságot tekintve nem tudott látványos számokat hozni. Igaz, a köztévé esetében a csatorna átlagához képest kiemelkedő volt a tévé előtt ülő nézők tizenegynéhány százalékának (18-49-ben 11,7% SHR, teljes lakosság: 13,2% SHR) elérése is. A TV2 választási műsora az M1-től 1-2 százalékponttal maradt el.
Az M1 messze legnézettebb műsora egyébként a vasárnapi Forma 1-es bahreini futam volt, amelyet a tévék előtt ülők közel harmada nézett a 18-49-es korcsoportból. A műsor ráadásul számszerűsítve is igen jó eredményt ért el, hiszen közel 400 ezren nézték Hamilton újabb diadalát, miközben a kereskedelmi célcsoportban legtöbb nézőt megmozgató Barátok közt alig 25 ezer „értékes” nézővel tudott többet. A műsor leglátványosabb (és legijesztőbb) jelenete Maldonado és Gutiérrez ütközése volt. A venezuelai pilóta úgy megpörgette a levegőben a mexikói vetélytársát, hogy az még egy táncversenyen is megállta volna a helyét.
Ha már táncverseny, akkor nem hagyhatjuk ki a Szombat esti láz múlt héten, kicsit döcögősen indult legújabb szériáját. Bár az RTL Klub több nehezen kezdő műsort mentett meg azok menet közbeni módosításával, meglepő lenne, ha a táncos show közönségaránya látványosan megugrana a kereskedelmi célcsoportban. A 20 százalék alatti eredményből persze némi felfele mozdulást mi is várnánk a következő hetekben, de a számos nehézség közepette összerakott program kifutása erősen korlátosnak tűnik.
Így a szombat este lett a hét legszorosabb napja a 18-49-es korosztályt tekintve, amit csak minimális különbséggel hozott az RTL Klub, míg a többi estét kényelmesen behúzta a csatorna. A 14. héten 19-23 óra között a kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) ismét az RTL Klub érte el átlagosan a legmagasabb közönségarányt (19,2% SHR), míg a TV2 14,3 százalékig jutott. A képzeletbeli dobogó alsó fokára ezúttal a F+ lépett fel (6% SHR), míg a negyedik helyre a Cool került (5,6% SHR). Önmagához képest erős volt az M1 (4,8% SHR), részben a fent említett Forma-1-es közvetítés miatt. A sort ezúttal is a Viasat3 (3,8% SHR) zárta.
mfor.hu