A McDonald's éttermeiben már második hónapja csökkennek a bevételek, igaz, csak egészen enyhe mértékben. Októberben 0,1, novemberben 0,6 százalékos visszaesést rögzítettek.
A világ legnagyobb gyorséttermi lánca eddig "recesszióbiztosnak" bizonyult és jelentős forgalomnövekedést realizált; elemzők szerint a gazdasági válság miatt a kiadásaikat visszafogó vásárlók az olcsóbb gyorsételek felé fordultak.
A McDonald's éttermeiben különösen népszerű az úgynevezett dollármenü, amely egy dollárba kerülő termékeket tartalmaz, közöttük van például a hamburger, a sajtburger, a kis adag sült burgonya és a pite. A vékonyabb pénztárcájú vevőket viszont már jó ideje a versenytársak is olcsó menükkel csalogatják, a Burger King szintén bevezette a dollármenüt, a mexikói ételeket kínáló Tacobellben már 79 centért lehet szendvicset kapni, a Wendy's ugyancsak csökkentette a menük árát.
Piackutatók szerint a gyorséttermi láncok helyzetén - közöttük eddig a McDonald's sínylette meg legkevésbé a krízist - igazán már csak a gazdasági helyzet javulása segíthet. Mark Basham, a Standard & Poor's éttermi elemzője rámutatott, a gyorsétkezdék látogatottságára is rányomta a bélyegét, hogy 10 százalék fölé szökött a munkanélküliség.
MTI/Menedzsment Fórum