3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A nagy televíziók reklámidejüket elsősorban a legfontosabb kereskedelmi célcsoportjuknak tekintett, 18–49 éves korosztályt megcélzó hirdetők számára értékesítik. Az utóbbi időben viszont elkezdtek új irányokat keresgélni. Az MTV és a TV2 az idősebbek, az RTL Klub pedig a még fiatalabbak irányába nyitna - olvasható a Napi Gazdaságban.

Az országos kereskedelmi és közszolgálati televíziók az elmúlt mintegy tíz évben alapvetően két nézői csoportra vonatkoztatva hirdették nézettségi sikereiket: a közszolgálati tévék - feladatukból adódóan - leginkább a 4 plusz, vagyis a teljes lakosságra, míg az RTL Klub és a TV2 - szintén profiljukból adódóan - a kereskedelmileg leginkább értékesnek tartott 18-49 éves korcsoportra vonatkozó nézettségi mérésekre hivatkoztak előszeretettel, bár más korosztályokra vonatkozó adatok is rendelkezésre álltak. Ezen a gyakorlaton változtatott először az MTV, amikor 2006-ra a 18-59 éves, társadalmilag magasabb presztízsű, úgynevezett ABC ESOMAR kategóriát jelölte meg elsődleges vásárlási célcsoportjaként a hirdetői piacon.

Schatz Péter, az MTV üzleti és termékfejlesztési igazgatója elmondta, hogy az ABC célcsoportot (vagyis a 18-59 éves korosztályt) a reklámpiac elfogadta, többek között azért is, mert a társadalmi-gazdasági változások egyértelműen azt mutatják, hogy ez a csoport is jelentős vásárlóerővel rendelkezik. (Az MTV Zrt. 2006-ban növelni tudta reklámárbevételét, és ezzel meghaladta a 2004-es reklám-árbevételi szintet, amikor is a kiemelt sportesemények - olimpia, labdarúgó Európa-bajnokság - extra bevételi forrást jelentettek.)

A TV2 a nézettségi közleményeiben már jó ideje nemcsak a teljes lakosság és a 18-49 éves célcsoport adataira hivatkozik, hanem a 18-59 éves nők körében elért eredményeit is közzéteszi. "Kereskedelmi szempontok miatt már egy ideje kiemelt figyelemmel követjük a teljes lakosság és a 18-49 éves célcsoportok mellett a női és a főbevásárlói célcsoportok tévénézési szokásait is, hiszen fontosnak tartjuk, hogy ismerjük annak a célcsoportnak a preferenciáit, amely a vásárlási döntéseket hozza" - mondta Sárosi István, a TV2 értékesítési vezetője.

"Kereskedelmileg, azaz reklámcélcsoport szempontjából a 49 éves korhoz kötött határt mára már túlhaladtuk: az 50 és 60 év közötti népesség nagy része még aktív korú, ráadásul jövedelmének jelentős részét fordítja fogyasztásra - sőt ez a jövedelem többnyire kevesebb ember között oszlik meg, hiszen ennek a korosztálynak a gyermekei már felnőttek és saját keresettel rendelkeznek" - mondta a szekember a Napi Gazdaságnak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!