2p

Az már biztos, hogy a Swietelsky GmbH vezette IDS konzorcium - amely az említett osztrák cégen kívül még a Swietelsky Építő Kft.-t és a két spanyol társaságot, az Iridium Concesiones S.A.-t és a Diversia S.A.-t foglalja magában - tegnap kiesett az M6-os újabb, Dunaújváros-Szekszárd közötti 65,1 kilométeres szakaszának megépítéséért folyó versenyből, s ezzel elesett egy kétszázmilliárdos projekttől - tudta meg a Napi Gazdaság.

Négy konzorcium jelentkezett az M6-os második, Dunaújváros-Szekszárd közötti szakaszának ppp-konstrukcióban történő építésére és üzemeltetésére kiírt pályázatra, a hiánypótlás után a bírálóbizottság a referenciák alapján úgy döntött, hogy kiejti a Swietelsky vezette konzorciumot, s a bennmaradt három közül pedig a portugál Mota-Engil S.A. vezette Pentele-Alisca konzorcium lett az első.

Most még tehát csak szűkült a lista, s e cégek tehetnek pénzügyi ajánlatot. Az ajánlatok értékelésekor az összességében legelőnyösebb lesz a befutó: a legnagyobb, 95-ös súlyszámmal a rendelkezésre állási alapdíj kockázatokkal kiigazított nettó jelenértéke, míg öttel a jótállás koncessziós szerződés megszűnésétől számított időtartama (maximum 24 hónap) szerepel a bírálatnál.

Az M6-os beruházással kapcsolatos országgyűlési határozat szerint a sztrádaszakasz becsült költsége nettó 150,2 milliárd forint, ami tartalmazza az általános iparági gyakorlatnak megfelelő ötszázalékos tartalékot. A nyertes az építés mellett az üzemeltetés jogát is megszerzi 30 évre. A gazdasági tárca által elvárt ideiglenes forgalomba helyezés legkésőbbi időpontja 2010. március vége, írja a Napi Gazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!