Négy konzorcium jelentkezett az M6-os második, Dunaújváros-Szekszárd közötti szakaszának ppp-konstrukcióban történő építésére és üzemeltetésére kiírt pályázatra, a hiánypótlás után a bírálóbizottság a referenciák alapján úgy döntött, hogy kiejti a Swietelsky vezette konzorciumot, s a bennmaradt három közül pedig a portugál Mota-Engil S.A. vezette Pentele-Alisca konzorcium lett az első.
Most még tehát csak szűkült a lista, s e cégek tehetnek pénzügyi ajánlatot. Az ajánlatok értékelésekor az összességében legelőnyösebb lesz a befutó: a legnagyobb, 95-ös súlyszámmal a rendelkezésre állási alapdíj kockázatokkal kiigazított nettó jelenértéke, míg öttel a jótállás koncessziós szerződés megszűnésétől számított időtartama (maximum 24 hónap) szerepel a bírálatnál.
Az M6-os beruházással kapcsolatos országgyűlési határozat szerint a sztrádaszakasz becsült költsége nettó 150,2 milliárd forint, ami tartalmazza az általános iparági gyakorlatnak megfelelő ötszázalékos tartalékot. A nyertes az építés mellett az üzemeltetés jogát is megszerzi 30 évre. A gazdasági tárca által elvárt ideiglenes forgalomba helyezés legkésőbbi időpontja 2010. március vége, írja a Napi Gazdaság.