Az elemzőcég szakembere szerint a lapostévék megváltoztatták a készülékpiacot az elmúlt öt évben. "Ennek ellenére úgy véljük, hogy a bevételek már csak a következő két évben növelhetők" - tette hozzá. "Az egyre újabb technológiák és szolgáltatások egy ideig még növelik a forgalmat, de a kereslet és kínálat alapvető törvényszerűségei miatt hamarosan csökkenésnek indulnak a piaci árak" - idézi az eMarketer az elemzőt.
A kutatást végző cég szerint az elkövetkező néhány évben elsősorban a prémium kategóriás készülékek fogják húzni a piacot - az idén minden tíz eladásra kerülő tévé közül hét lesz felső kategóriás. Az Egyesült Államokban a háztartások több mint negyven százalékában már lapos képernyős televíziót néznek, Európában pedig éppen harminc százalék alatt van ez az arány.
Két év múlva éri meg plazmatévét venni
Százmilliárd dollárnál is többet költünk lapos képernyős televíziókra idén világszerte - derül ki a Strategy Analytics negyedéves jelentéséből. A felmérés szerint 2007-ben mintegy 73,7 millió darab LCD- és plazmatévé fog elkelni összesen, 2012-ben pedig már 180 millió, de a ráfordított összeg már 2009-ben eléri a csúcsot mintegy 130,4 milliárd dollárnál.