3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyar légitársaság Fokker 70-es repülőgépei a Malév színeiben kereskedelmi repülést 2010. január végétől már nem hajtanak végre. Így a flotta vázát februártól két repülőgéptípus: a Boeing 737 Next Generation gépek és a Bombardier Q400-asok alkotják. A flotta racionalizálása még egy lépéssel közelebb viszi a légitársaságot az üzleti stratégia és a piaci növekedés sarokkövét jelentő célkitűzéséhez, hogy a Malév Közép-Kelet Európa vezető légitársaságává váljon.

"A Malév megfelelve 2009-es vállalásának, sikeresen végrehajtotta flottájának két típusra történő egyszerűsítését. A géppark egységesítése során öt darab Fokker 70-esünket kivontunk a forgalomból és sorban adjuk vissza tulajdonosának, az AWAS Leasing Company-nak. A Malév így az idén már csupán két típusból álló flottával repül: 18 db Boeing 737 NG repülőgéppel és a regionális forgalmat bonyolító 4 db Bombardier  Q400-assal. Az egyszerűbb flottaszerkezet jelentősen csökkenti társaságunk karbantartási és üzemeltetési költségeit, melyek kedvező hatásai a 2010-es esztendőben már érvényesülni fognak."– mondta Martin Gauss, a légitársaság vezérigazgatója.

A légitársaság gépparkja 2008-ban még igen változatos képet mutatott, a flotta gerincét természetesen az új generációs Boeing 737-esek alkották, emellett ugyanakkor még a szélestörzsű Boeing-767-esek, a Fokker 70-esek, Bombardier CRJ-200-as gépek, sőt még egy az újonnan érkezett Bombardier Q400-as is repült a Malév színeiben. A flottaegyszerűsítési programot a heterogén géppark egyszerűsítése céljából indította el Martin Gauss vezérigazgató 2009 nyarán.

Az első Fokker 70-es, kéthajtóműves sugárhajtású regionális utasszállító repülőgép 1995 végén kezdett el repülni Malév színekben. A HA-LMA lajstromjelű gép a hosszú táv kivételével a Malév szinte összes célállomását megjárta, utolsó útját januárban Tiranába teljesítette. A múlt héten visszaadott gépet, további négy Fokker 70-es követi a sorban, melyek a következő fél évben a szükséges javítási és karbantartási munkák elvégzését követően kerülnek vissza a lízingcéghez.

A Malév jelenlegi flottájának egyik típusát a világ legnépszerűbb, közepes hatótávolságú, utasszállító repülőgépe, a Boeing 737 NG gépcsalád adja. Mellettük a kanadai Bombardier repülőgépgyártó 72 személyes, Q400-asai repülnek Malév-színekben. A turbópropelleres repülőgépek gazdaságos megoldást jelentenek egy olyan nehéz időszakban, amikor a kerozin ára kiszámíthatatlanul változik, a jegyárak pedig csökkennek az éles piaci verseny és a gazdasági válság miatt. Az összehangolt, egyszerű flotta-szerkezet ugyanakkor segítheti a légitársaság piaci pozícióinak javítását.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!