Az új Stadler-üzemben a Flirt-vonatok alumínium-kocsitesteinek hegesztését végzik majd, a tervek szerint már 2008 végétől. A gyárban - teljes kapacitás esetén - évi 200 alumínium-kocsitest fog készülni. A cég 200 fő foglalkoztatására vállalt kötelezettséget, de ez a szám - a Magyarországról és a régióból érkező további megrendelések függvényében - a gyártókapacitással arányosan emelkedhet, derül ki a lapunkhoz eljuttatott közleményből.
A Stadler többek között a bővülő kereslet miatt döntött gyártókapacitásának növelése mellett. A Szolnokon gyártandó kocsitesteket a belföldi értékesítés mellett jelentős arányban exportálja majd.
A beruházást a Szociális és Munkaügyi Minisztérium a Munkaerőpiaci Alapból nyújtott munkahelyteremtő és képzési támogatás formájában támogatja, mivel a fejlesztés egy magas munkanélküliséggel küzdő régióban valósul meg. Az erre vonatkozó támogatási szerződés megkötésének előkészítése folyamatban van, az állami támogatás mértéke egyelőre üzleti titok.
A Stadler Szolnokra települését a helyi önkormányzat azzal segítette, hogy ipari parkjában egy nyolc hektárnyi területet adott 15 évre használatba jelképes földhasználati díj ellenében.
Mint ismert, a Stadler 2005-ben megnyerte a MÁV harminc plusz harminc motorvonatra kiírt tenderét. Az első harminc szerelvényt a cég 2008. március végéig leszállította. A vasúttársaság tavaly lehívta a következő harminc motorvonatot is, ezek szállítása 2008 novemberében kezdődik és 2009 novemberében fejeződik majd be.
Menedzsment Fórum