2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az idei év vége felé a mobiltelefon készülékek világpiaca az értékesítési darabszám szerint ismét növekedési pályára léphet, de az értékesítési árbevétel a visszafogott fogyasztói magatartás miatt továbbra is nyomás alatt marad - mondta a Gartner piackutató igazgatója Carolina Milanesi a Dow Jones Newswires hírügynökségnek.

A Gartner kimutatásai szerint a világpiaci értékesítési volumen a második negyedévben éves bázison 6,1 százalékkal 286 millió darabra csökkent, ami éves bázison immár sorban egymás után a harmadik negyedéves visszaesés, javulást jelent viszont havi bázison, az első negyedévi 269 millió darabos értékesítéshez képest.

Az átlagos értékesítési ár csökkenésének üteme felgyorsult és már hátrányosan érinti a középkategóriás és olcsó készülékek gyártóinak bevételét is.

A piacon két ellentétes folyamat figyelhető meg. A vásárlók egy része a legdrágább, legfejlettebb készülékekre cseréli le telefonját, másik részük viszont olcsóbb, egyszerűbb készülékekre vált át. Az átlagos készülék értékesítési árat a feltörekvő piaci értékesítések növekvő világpiaci részaránya is lefelé húzza, mivel itt számos olcsó, de funkciógazdag modellel jelentek meg a gyártók. "Az első negyedévinél jóval visszafogottabb bevétel növelési lehetőségekkel állunk szemben" - mutatott rá Milanesi.

A piaci értékesítési volumen mindezek ellenére is a negyedik negyedévre már növekedést mutathat számos nagy készülék gyártó cég, például a Sony Ericsson és Motorola Inc. év végére időzített új modelljeinek köszönhetően. A piaci forgalom felfutásának irányába hat a javuló fogyasztói bizalom, valamint a kiskereskedő hálózatok csökkenő készlet értékesítési volumene is.

Az összesítés szerint a Nokia piaci részesedése a mobiltelefonok piacán a tavalyi 39,5 százalékról 36,8 százalékra, a Samsungé 19,3 százalékról 15,2 százalékra, az LG részesedése 10,7-ről 8,8-ra, a Motoroláé 10-ről 5,6 százalékra, a Sony Ericssoné pedig 7,5 százalékról 4,7 százalékra esett.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!