2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nagy-Britanniában köztudottan gyakran kiszámíthatatlan az időjárás: az egyik percben még esik az eső, majd kicsivel később már süt a nap. Már az ország legnagyobb kiskereskedelmi lánca, a Tesco is felfigyelt erre, mostanra külön csapat dolgozik a cég főhadiszállásán azon, hogy megjósolja a várható időjárást, és abból következtetéseket vonjon le a várható forgalomra nézve - írja a New York Times.

Már három éve vizsgálják a Tesconál az időjárás és a forgalom összefüggéseit, ez alapján megállapították, hogy a hőmérséklet egy fokos változása, illetve a napsütéses órák száma hogyan befolyásolja a vásárlókat. A cég azt várja, hogy az időjós-csapat megállapításai segítenek majd abban, hogy csökkentsék a költségeket és elkerüljék a gyorsan romló élelmiszerek pazarlását.

Az üzletekben például gyakran eladatlan marad a sok hús, mikor az idő esősebbre fordul és az emberek ritkán mennek a kertbe grillezni - állapította meg az üzletlánc. Egy másik fontos megállapítás szerint viszont ha 18 fokkal emelkedik a hőmérséklet, akkor 50 százalékkal nő a kereslet a húsok és a fejes saláta iránt.

"A gyorsan változó időjárás komoly kihívást jelent számunkra" - szögezte le Jonathan Church, a Tesco szóvivője. "Júliusban a rendszer sikeresen jelezte előre a hirtelen hőmérsékletcsökkenéseket, melyeknek köszönhetően megnőtt a kereslet a levesek, a téli zöldségek és a pudingok iránt" - tette hozzá.

Az időjárás-előrejelzéstől a Tesco azt várja, hogy sikerült környezetbarátabbá válnia, hiszen kevesebb lesz a felesleges eladatlan áru. A közelmúltban a brit cég például arról számolt be, hogy évente annyi megmaradt húst éget el, melyekkel 600 lakás áramszükségletét lehetne fedezni.

A Tesco szoftvere egyébként 12 brit régió időjárási és forgalom-adatait tartalmazza három évre visszamenőleg, így a korábbi tapasztalatokból próbálnak használható következtetéseket levonni.

A Tesconál bevett gyakorlat egyébként nem egyedi: az energiacégek, a brit egészségbiztosító és a légiipari vállaltok is rendszeresen vizsgálják az időjárást, hogy abból következtetéseket vonjanak le arra nézve, mekkora lehet az igény szolgáltatásaikra.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!