2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nagy-Britanniában köztudottan gyakran kiszámíthatatlan az időjárás: az egyik percben még esik az eső, majd kicsivel később már süt a nap. Már az ország legnagyobb kiskereskedelmi lánca, a Tesco is felfigyelt erre, mostanra külön csapat dolgozik a cég főhadiszállásán azon, hogy megjósolja a várható időjárást, és abból következtetéseket vonjon le a várható forgalomra nézve - írja a New York Times.

Már három éve vizsgálják a Tesconál az időjárás és a forgalom összefüggéseit, ez alapján megállapították, hogy a hőmérséklet egy fokos változása, illetve a napsütéses órák száma hogyan befolyásolja a vásárlókat. A cég azt várja, hogy az időjós-csapat megállapításai segítenek majd abban, hogy csökkentsék a költségeket és elkerüljék a gyorsan romló élelmiszerek pazarlását.

Az üzletekben például gyakran eladatlan marad a sok hús, mikor az idő esősebbre fordul és az emberek ritkán mennek a kertbe grillezni - állapította meg az üzletlánc. Egy másik fontos megállapítás szerint viszont ha 18 fokkal emelkedik a hőmérséklet, akkor 50 százalékkal nő a kereslet a húsok és a fejes saláta iránt.

"A gyorsan változó időjárás komoly kihívást jelent számunkra" - szögezte le Jonathan Church, a Tesco szóvivője. "Júliusban a rendszer sikeresen jelezte előre a hirtelen hőmérsékletcsökkenéseket, melyeknek köszönhetően megnőtt a kereslet a levesek, a téli zöldségek és a pudingok iránt" - tette hozzá.

Az időjárás-előrejelzéstől a Tesco azt várja, hogy sikerült környezetbarátabbá válnia, hiszen kevesebb lesz a felesleges eladatlan áru. A közelmúltban a brit cég például arról számolt be, hogy évente annyi megmaradt húst éget el, melyekkel 600 lakás áramszükségletét lehetne fedezni.

A Tesco szoftvere egyébként 12 brit régió időjárási és forgalom-adatait tartalmazza három évre visszamenőleg, így a korábbi tapasztalatokból próbálnak használható következtetéseket levonni.

A Tesconál bevett gyakorlat egyébként nem egyedi: az energiacégek, a brit egészségbiztosító és a légiipari vállaltok is rendszeresen vizsgálják az időjárást, hogy abból következtetéseket vonjanak le arra nézve, mekkora lehet az igény szolgáltatásaikra.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!