Már három éve vizsgálják a Tesconál az időjárás és a forgalom összefüggéseit, ez alapján megállapították, hogy a hőmérséklet egy fokos változása, illetve a napsütéses órák száma hogyan befolyásolja a vásárlókat. A cég azt várja, hogy az időjós-csapat megállapításai segítenek majd abban, hogy csökkentsék a költségeket és elkerüljék a gyorsan romló élelmiszerek pazarlását.
Az üzletekben például gyakran eladatlan marad a sok hús, mikor az idő esősebbre fordul és az emberek ritkán mennek a kertbe grillezni - állapította meg az üzletlánc. Egy másik fontos megállapítás szerint viszont ha 18 fokkal emelkedik a hőmérséklet, akkor 50 százalékkal nő a kereslet a húsok és a fejes saláta iránt.
"A gyorsan változó időjárás komoly kihívást jelent számunkra" - szögezte le Jonathan Church, a Tesco szóvivője. "Júliusban a rendszer sikeresen jelezte előre a hirtelen hőmérsékletcsökkenéseket, melyeknek köszönhetően megnőtt a kereslet a levesek, a téli zöldségek és a pudingok iránt" - tette hozzá.
Az időjárás-előrejelzéstől a Tesco azt várja, hogy sikerült környezetbarátabbá válnia, hiszen kevesebb lesz a felesleges eladatlan áru. A közelmúltban a brit cég például arról számolt be, hogy évente annyi megmaradt húst éget el, melyekkel 600 lakás áramszükségletét lehetne fedezni.
A Tesco szoftvere egyébként 12 brit régió időjárási és forgalom-adatait tartalmazza három évre visszamenőleg, így a korábbi tapasztalatokból próbálnak használható következtetéseket levonni.
A Tesconál bevett gyakorlat egyébként nem egyedi: az energiacégek, a brit egészségbiztosító és a légiipari vállaltok is rendszeresen vizsgálják az időjárást, hogy abból következtetéseket vonjanak le arra nézve, mekkora lehet az igény szolgáltatásaikra.