3p

2009 első félévében Fusion márkájának köszönhetően a Ford szerepelt legjobban a nagy gyártók közül a stabilizálódó amerikai autópiacon.

A hat nagy autógyártó közül négy esetében lassult a visszaesés éves összevetésben, és a Ford Motor messze jobb eredményeket tudott felmutatni, mint amerikai riválisai.

Az amerikai kereskedelmi minisztérium szezonálisan kiigazított adatai szerint júniusban 856 670 új gépjárművet adtak el az Egyesült Államokban, 30,6 százalékkal kevesebbet mint 2008 júniusában. Az eladott járművek közül 637 839 (-29,5 százalék) volt hazai gyártmányú, 218 831 (-33,5 százalék) pedig importból származott. Az eladott hazai és import személyautók száma 471 668 volt, 32,6 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál, a haszongépjárművek esetében 28 százalékkal 385 002 darabra estek vissza az eladások. Az első félévben 4 785 158 új gépjármű talált gazdára, 34,7 százalékkal kevesebb mint 2008 első felében.

A három nagy amerikai autógyártó közül a Ford dicsekedhet a legjobb eredménnyel, köszönhetően a Fusion márka népszerűségének. A Ford 147 854 gépjárművet értékesített júniusban, 14,8 százalékkal kevesebbet mint 2008 júniusában. Májusban a visszaesés éves üteme 24, az első öt hónapot tekintve pedig 37 százalék volt. A Ford harmadik negyedévben 485 ezer jármű gyártására készül, ez a korábban bejelentettnél 25 ezerrel több ugyan, de az egy évvel korábbinál 16 százalékkal kevesebb. Az eladott Fusionok száma júniusban 26 százalékkal 18 561-re emelkedett.

A legnagyobb amerikai autógyár, a június 1-jén csődvédelemért folyamodott General Motors (GM) 174 785 új gépjárművet értékesített, a visszaesés mértéke 36 százalék volt. A detroiti hármak közül a legkisebb, a Chrysler 68 297 autót adott el, 44,2 százalékkal kevesebbet mint egy évvel korábban.

A Toyota 131 654 új gépjárművet tudott eladni, 34,6 százalékkal kevesebbet 2008 júniusához képest. A Honda eladásai 32,4 százalékkal 100 420 darabra estek vissza, míg a Nissan 26,2 százalékos csökkenéssel 58 298 új gépjárművet adott el.

A júniusi eladásokból a GM piaci részesedése 20,4 százalék volt, az első félévet tekintve pedig 19,8 százalék (947 518 járművel). Piaci részesedése alapján a Toyota 15,4 százalékkal a harmadik helyre szorult vissza, de az első féléves eredmény (770 449 jármű) alapján 16,1 százalékkal még a második helyen áll. A Ford júniusi részesedése 17,3, míg az első féléves (743 640) 15,5 százalék volt.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!