A Google által is támogatott kutatás azt is kimutatta, hogy a brit vállalatok eddig majd 11 milliárd fontot (4200 milliárd forint) költöttek internet alapú rendszerek felépítésére. Az elemzők azt jósolják, hogy ez a szám a 13 milliárd fontot (5000 milliárd) is elérheti 2009-re.
A cégek egyre inkább rájönnek arra, hogyan
A jelentés megállapítja, hogy a megkérdezett cégvezetők 56 százaléka szerint az internet igen jelentős, sőt forradalmi változást hozott az ágazatra, amelyben dolgoznak. A felmérésből az is kiderül, hogy a fogyasztók 60 százaléka gondolja úgy, hogy az internet hatalmat adott a kezükbe a cégekkel szemben, 43 százalékuk pedig úgy véli, hogy a vállalkozások a jövőben ügyfélbarátabbak lesznek az új technológia elterjedése miatt.
Nikesh Arora, a Google konszern európai elnökhelyettese a BBC-nek kifejtette, hogy a kutatás eredménye különösen azért meglepő, mert a brit vállalatok korábban sokkal kevésbé bíztak az internet pozitív hatásaiban, mint a többi európai országban működő cégek.
Mindenesetre a vizsgált vállalkozások felének vezetője állította azt, hogy fogalma sem volt, mi lesz a következménye a sebtében összerakott internet-stratégiának, míg egyharmaduk azt mondta, hogy a hiányos ismeretek sokáig eltántorították a technológiai befektetésektől.