2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az internet átalakította az Egyesült királyság gazdaságát, de sok vállalatnak még sokat kell tanulnia, hogyan csábítsa a webshopokba a vásárlókat. A brit cégek sokáig nem mertek megjelenni a neten, mert nem ismerték a várható következményeket.

Egy ötszáz céget vizsgáló kutatás arra az eredményre jutott, hogy a vállalatok ma már használják az online média kínálta előnyöket, mint például a podcastokat (internetről letölthető hangos napi hírösszefoglalók). A vizsgált cégek általában 300 000 angol fontot (115 millió forint) fordítanak egy évben technológiai fejlesztésekre.

A Google által is támogatott kutatás azt is kimutatta, hogy a brit vállalatok eddig majd 11 milliárd fontot (4200 milliárd forint) költöttek internet alapú rendszerek felépítésére. Az elemzők azt jósolják, hogy ez a szám a 13 milliárd fontot (5000 milliárd) is elérheti 2009-re.

A cégek egyre inkább rájönnek arra, hogyan tudják hasznosítani a netet. Most is komoly befektetések folynak az internet technológiák beszerzése érdekében, és ez még növekedni is fog a jövőben - mondta a BBC-nek Richard Lambert, a kutatást végző Brit Iparszövetség vezetője.

A jelentés megállapítja, hogy a megkérdezett cégvezetők 56 százaléka szerint az internet igen jelentős, sőt forradalmi változást hozott az ágazatra, amelyben dolgoznak. A felmérésből az is kiderül, hogy a fogyasztók 60 százaléka gondolja úgy, hogy az internet hatalmat adott a kezükbe a cégekkel szemben, 43 százalékuk pedig úgy véli, hogy a vállalkozások a jövőben ügyfélbarátabbak lesznek az új technológia elterjedése miatt.

Nikesh Arora, a Google konszern európai elnökhelyettese a BBC-nek kifejtette, hogy a kutatás eredménye különösen azért meglepő, mert a brit vállalatok korábban sokkal kevésbé bíztak az internet pozitív hatásaiban, mint a többi európai országban működő cégek.

Mindenesetre a vizsgált vállalkozások felének vezetője állította azt, hogy fogalma sem volt, mi lesz a következménye a sebtében összerakott internet-stratégiának, míg egyharmaduk azt mondta, hogy a hiányos ismeretek sokáig eltántorították a technológiai befektetésektől.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!