Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


		
	

A magyar vasúti árufuvarozási piac 2007. január elseje óta teljesen liberalizált - jelentette ki Antal Dániel, a Magyar Vasúti Hivatal elnöke egy sajtótájékoztatón. Úgy vélte, a liberalizáció pezsgést hozhat a magyar vasúti árufuvarozási piacon.

Magyarország 2004-ben, az Európai Unióhoz csatlakozva a vasúti áruszállítási piac húsz százalékát nyitotta meg a külföldi vállalkozások előtt, a liberalizáció 2007 január 1-jével lett teljes. A liberalizációt megelőző héten jelentős érdeklődést tapasztaltak a magyar piacra lépési lehetőség iránt a hivatalban. Az látható, hogy a közepes külföldi vasúti vállalkozások előbb-utóbb bejelentik engedélyüket a magyar szakaszra is, míg a nagyvállalatok kivárják a közép-európai régióban várható vasúti privatizáció eredményét.

Jövő hét hétfőn kihirdetik a pályahasználathoz való hozzáférés szabályzatát, amely szakmai egyeztetést követően jött létre. A változtatás komoly vitákat váltott ki a szakmán belül, mert a vasúti hivatal több, nagy arányú kedvezményt szüntetne meg. A hálózati üzletszabályzat kapcsán számos eddigi vitás kérdés rendeződni fog a piaci szereplők és a kapacitáselosztók között, ellenben a díjtételek nem változnak.

Magyarországon 2006 első három negyedévben vasúton a belföldi áruszállítási teljesítmény 1,05 milliárd árutonna-kilométer volt, a magyar vasút nemzetközi áruszállítási teljesítménye 6,1 milliárd árutonna-kilométert tett ki. Ebben az időszakban a magyar áruszállításon belül a vasút teljesítménye 21 százalékot tett ki.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá az első hónapban 390 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

 

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 379 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.

 

Legyen Ön is előfizetőnk!

Előfizetőink naponta 4-6 egyedi, máshol nem olvasott,
minőségi tartalomhoz jutnak hozzá, az első hónapban 390 forintért.