Az intenzív műszaki tesztelésre Franciaországban, a gyártó Valenciennes-i tesztközpontjában kerül sor, amely során az első új budapesti metrószerelvény december végéig több ezer kilométert tesz majd meg egy 1,8 km hosszúságú tesztpályán.
A prototípus összesen 81 különböző műszaki jellemzőre kiterjedő tesztje decemberre fejeződik be. Feladata annak tanúsítása, hogy a műszaki tulajdonságok megfelelnek az eredeti műszaki terveknek. Így például a szerelvények hajtás- és fékrendszerét, vonat-vezérlőrendszerét, elektromágneses kompatibilitását, zajszintjét és kényelmi jellemzőit vizsgálják.
A tesztek a BKV szakembereinek felügyelete mellett zajlanak. Az új szerelvényen a közeljövőben a járművezetők egy részének képzése is megkezdődik.
Jövő szeptemberben forgalomba állnak
Az első metró tesztelésével párhuzamosan hamarosan elkészül a cég által gyártott második Metropolis is. Ez idén szeptemberben érkezik majd Budapestre, ahol a BKV telephelyén végzik el rajta a szükséges teszteket és beállításokat.
A prototípus sikeres tesztje alapján, valamint a műszaki tartalom és az engedélyezési dokumentáció véglegesítése után a metrószerelvényekre kiadható lesz a végleges típusengedély. Ennek birtokában az új járművek várhatóan 2009 szeptemberében állhatnak forgalomba, áll az Alstom mfor.hu-hoz eljuttatott közleményében.
"2009. februárjától már folyamatosan és egyre növekvő számban lesznek jelen a Metropolis szerelvények a kelet-nyugati vonalon, hogy ősszel műszaki nehézségek nélkül indulhassanak teljes számban útjukra" – mondta el Balogh Zsolt, a BKV Zrt. megbízott vezérigazgatója.
247 millió euróba kerültek
Mint ismert, az Alstom még 2006. május 30-án írta alá a budapesti M2, valamint a most épülő M4 metróvonal új metrószerelvényeinek tervezésére, gyártására és szállítására vonatkozó szerződéseket.
A francia cég összesen 170 Metropolis típusú metrókocsit szállít, amelyek közül 22, egyenként öt kocsiból álló szerelvény az M2, 15, egyenként négy kocsiból álló automata metrószerelvény pedig az új M4 vonalon közlekedik majd. A szerződés összértéke 247 millió euró (mai árfolyamon csaknem 59 milliárd forint).
Az új metrószerelvényeket Franciaországban tervezik. A kocsik fődarabjait, többek között a forgóvázakat, a fékeket, a légkondicionáló berendezéseket és az ajtókat szintén onnan szállítják, míg a gyártás és az összeszerelés a cég lengyelországi, Chorzow-ban található kompetenciaközpontjában történik.
Menedzsment Fórum