A Ford röviddel a nemzetközi pénzügyi válság kitörését követően hirdette meg értékesítésre veszteséges leányvállalatát, amit 1999-ben 6,4 milliárd dollárért vásárolt meg.
A Volvo tavaly 20 ezer alkalmazottal 375 ezer személyautót gyártott. A Geely 1986-ban jött létre, és akkoriban hűtőszekrény alkatrészeket állított elő. Autókat 1997 óta gyárt, jelenleg hat kínai telephelyen, mintegy 12 ezer alkalmazottal.
A Geely elnöke megerősítette, hogy megtartják a Volvo svédországi és belgiumi gyártó bázisait, de tervezik a kínai gyártás beindítását is. Az elnök azt i elmondta, hogy a Volvo megtartja önállóságát, és a központ továbbra is Svédországban lesz.
A tranzakció lezárása az idei év harmadik negyedében várható, miután a versenyhatóságok is rábólintanak az ügyeletre.
Két éven belül a Ford már a harmadik neves márkájától válik meg: 2008-ban a Jaguart és a Land Rovert adta el az indiai Tata Motorsnak, 1,7 milliárd dollárért, ami a harmada annak, amennyit fizetett értük.
MTI/Menedzsment Fórum