1p

A román kormány külföldi befektetőnek tervezi eladni a Daewoo volt romániai vállalkozásának a 72,4 százalékát. A privatizációt márciusban kezdik.

A román kormány, az addigi 49 százaléka mellé, tavaly augusztusban vásárolta vissza az vegyesvállalatként működött üzem másik 51 százalékát a csődbe ment dél-koreai Daewoo Motors autógyár hitelezőitől, eleve azzal a szándékkal, hogy az üzemet továbbadja majd egy másik autógyárnak.

A román kormányfő a Ford autógyártóval folytatott tárgyalásai után pénteken azt mondta, hogy gyors és átlátható privatizációt akarnak.

A Fordon kívül a General Motors, a Renault-Nissan, az indiai Tata és a kínai Chery autógyár is érdeklődik a craiovai Daewoo üzem iránt. Ott jelenleg is gyártanak Daewoo márkájú autókat, a román-dél-koreai megállapodás szerint erre ez év végéig van lehetőség. Az üzem kapacitása évi kétszázezer autó és háromszázezer autómotor.

A Daewoo romániai üzeme nem került a General Motors-hoz, amikor az amerikai óriás - még 2002-ben - megvette a Daewoo Motorst. Ágazati elemzők jó vételnek tartanák a craiovai üzemet olyan autógyártó számára, amely előnyre akar szert tenni az olcsóbb, de képzett román munkaerő révén.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!