A román kormány, az addigi 49 százaléka mellé, tavaly augusztusban vásárolta vissza az vegyesvállalatként működött üzem másik 51 százalékát a csődbe ment dél-koreai Daewoo Motors autógyár hitelezőitől, eleve azzal a szándékkal, hogy az üzemet továbbadja majd egy másik autógyárnak.
A román kormányfő a Ford autógyártóval folytatott tárgyalásai után pénteken azt mondta, hogy gyors és átlátható privatizációt akarnak.
A Fordon kívül a General Motors, a Renault-Nissan, az indiai Tata és a kínai Chery autógyár is érdeklődik a craiovai Daewoo üzem iránt. Ott jelenleg is gyártanak Daewoo márkájú autókat, a román-dél-koreai megállapodás szerint erre ez év végéig van lehetőség. Az üzem kapacitása évi kétszázezer autó és háromszázezer autómotor.
A Daewoo romániai üzeme nem került a General Motors-hoz, amikor az amerikai óriás - még 2002-ben - megvette a Daewoo Motorst. Ágazati elemzők jó vételnek tartanák a craiovai üzemet olyan autógyártó számára, amely előnyre akar szert tenni az olcsóbb, de képzett román munkaerő révén.