Az egyik pálya rekonstrukciója és a Balatonvilágos és Zamárdi közötti 22 kilométeres félpálya megépítése még az idén befejeződhet, míg a Zamárdi és Szárszó közötti szakasz építése ősszel kezdődhet.
Várhatóan még februárban megszületik az egyezség a Nemzeti Autópálya Rt. és a kivitelező Vegyépszer-Betonút konzorcium között az M7-es autópálya Budapestről a Balatonig vezető jobb oldali útpályájának felújításáról, így márciusban megkezdődhet a beruházás.
Bakonyi István, az NA Rt. kapcsolati igazgatója elmondta, hogy a szerződést eddig azért nem kötötték meg, mert a felek között tartanak az ártárgyalások a 35-40 milliárd forintra becsült beruházásról, és a kivitelező konzorciumnak több tucat térségbeli alvállalkozóval is egyeztetnie kell.
Bakonyi István kiemelte: a forgalomban az építkezés miatt várhatóan nem lesz fennakadás, mivel a bal pályán a leállósávból és az utat szegélyező füves területből kialakított 3. sávval kiszélesítve kétszer-két sávos autóutat alakítanak ki, és szakaszosan ideterelik a jobb pálya forgalmát is.
A tervek szerint a jobb pálya rekonstrukciója, valamint a Balatonvilágos és Zamárdi közötti 22 kilométeres félpálya megépítésének munkálatai még az idén befejeződnek.
Bakonyi István azt is elmondta, hogy az M7-es autópálya új, Zamárdi és Balatonkeresztúr közötti szakaszának nyomvonaláról is megszületett a döntés. Az évek óta vitatott Zamárdi-Szárszó közötti szakaszon az NA Rt. javaslatára a közlekedési tárca elfogadta, hogy a "V" változat épüljön meg, amely szerint az autópálya Kőröshegyet délről kerüli el, ahol egy völgyhíd is épül.
Bakonyi István szerint a részletes környezetvédelmi tanulmány, a kivitelezési tervek elkészülése, valamint a terület kisajátítások után már 2001. őszén elkezdődhet a szakasz építése. A kapcsolati igazgató az új szakasz építési költségeit 45-50 milliárd forintra becsülte.
Márciusban kezdődhet az M7-es felújítása
Várhatóan még februárban megkötik az M7-es autópálya felújításáról szóló szerződést, melynek nyomán márciusban a munkálatok is megkezdődhetnek.