German Gref elmondta, a Sberbank nem tervezi, hogy stratégiai befektető legyen az Opelben. Hozzátette, az Opel átvétele őszig lezárul. A volt orosz gazdasági miniszter szerint nehéz megjósolni, hogy az Opel teljes átalakítása mennyi munkahely elvesztésével jár. Szerinte Németországban nem lesz jelentős a leépítés, míg más országokban, ahol Opel gyár van, több embert érint majd. - Minden a piaci helyzettől függ majd - jegyezte meg.
Gref azt is elmondta, hogy az Opel-ügylet része, hogy Oroszország megszerezte a jogot a Chevroletre, amely a legkeresettebb külföldi márka Oroszországban.
Múlt szombaton jött létre a megállapodás arról, hogy az európai, illetve németországi Opel "megmentője" a kanadai-osztrák beszállító, alkatrészgyártó cég, a Magna International lesz. A Magna az orosz Sberbankkal és a GAZ oroszországi autógyárral együttműködve szállt be az üzletbe.
Eközben Németország az átmeneti időszakra, illetve az esetleges kockázatok elhárítására 1,5 milliárd eurós áthidaló hitelt biztosít. A hitel felét a német kormány adja, másik felét a négy németországi Opel-autógyárnak otthont adó négy tartomány.
A megállapodás értelmében az amerikai anyavállalattól, a General Motorstól (GM) ugyan el kell válnia az Opelnek, a GM azonban 35 százalékkal továbbra is részvényes marad. A Magna 20 százalékkal rendelkezik majd, és 35 százalék kerül az orosz Sberbank és a GAZ birtokába. A fennmaradó 10 százalék a kereskedőké és az alkalmazottaké lesz.