A dot-com (tisztán internetes) cégek megroggyanása miatt az internetes tartalomszolgáltatóknak sürgősen új bevételi források után kell nézniük. Magától értetődőnek tűnik a hagyományos hirdetők iránti fokozott érdeklődés.
Pénzügyi körökben egyre gyakrabban használják a hagyományos hirdetők arányát a tartalomszolgáltatók értékének mércéjeként, a portálok ezekre a hirdetőkre "programozták" át reklámszervezőiket.
A hirdetői fókusz változásával átalakul a hirdetések eladásának módja is. Míg korábban az internetes hirdetések lényege az azonnali válasz volt, a webes kiadóknak és reklámügynökségeknek most a márkaépítés, a "branding" nyelvét kell megtanulniuk. A hagyományos hirdetők általában nem annyira a közvetlen eladásra törekszenek, inkább a cégről és a termékekről kialakított képet igyekeznek szebbé tenni. Mindez élesen ellentétben áll azzal a korábbi nézettel, melyek szerint az internet alkalmatlan terep a "brand marketing" számára.
A Morgan Stanley Dean Witter kutatási jelentése igen bizakodó az online márkahirdetésekkel kapcsolatban. Ami a legfontosabb, hogy az on-line márkahirdetések működnek. Meggyőződésük, hogy már létező márkák esetében az internet a televíziónál a magazinoknál és a napilapoknál hatékonyabban hívja elő márkával kapcsolatos korábbi emlékeket és a többi médiával legalább azonos a hatékonysága a reklámozott termékek iránti érdeklődés felkeltésében.
Az márkahirdetések szempontjából az internet költséghatékonyabb, mint a televízió, a magazinok, vagy a napilapok, ezt az előnyt az internetes hirdetések még 20 százalékos áremelés mellett is képesek még tartani.
Két eddig publikálatlan tanulmány szerint az on-line hirdetésre való kattintástól függetlenül direkt korreláció áll fenn a webes márkaépítés és a vásárlás között. A célzott hirdetési rendszereket üzemeltető Doubleclick szerint az on-line banner hirdetésekkel való találkozás maga 19 százalékkal növeli az off-line eladásokat.
Bár e megállapítások megerősítése még várat magára, azt mindenképpen jól mutatja, hogy az on-line márkahirdetések a figyelem középpontjába kerültek.
Márkaépítés on-line
A dot-com (tisztán internetes) cégek megroggyanása miatt az internetes tartalomszolgáltatóknak sürgősen új bevételi források után kell nézniük. Magától értetődőnek tűnik a hagyományos hirdetők iránti fokozott érdeklődés.