4p

Túléli Budapest a következő öt évet is kormánytámogatás nélkül?
Milyen kapcsolatot lehet kialakítani a Fidesszel, Magyar Péterrel és Karácsony Gergellyel?
Online Klasszis Klub élőben Vitézy Dáviddal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 13. 16:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az elmúlt egy évben az okostelefonok piacán folytatott harcból kifolyólag a Blackberry veszítette el márkaértékének legnagyobb részét.

Azt már tudjuk, hogy az egyik összeállítás szerint a Coca-Cola, míg a másik szerint az Apple a világ legértékesebb vállalata, ám a 24/7 Wall St. internetes portál úgy gondolta, érdekes lenne összeállítani a legnagyobb értékvesztést elszenvedett válallatok rangsorát is. A 10-es listából mi csak 5-öt fejtünk ki részletesebben.

1) Blackberry

Az elektronika szektorban működő cég 3,9 milliárd dolláros márkaértéke 39 százalékos éves csökkenés eredménye, a jövedelme pedig 25 százalékkal esett vissza. A márka "hanyatláshoz" egyértelműen a Google androidos telefonjai és az iPhone térnyerése vezetett, hiszen a Blackberry részesedése az okostelefonok piacán a 2011 júliusi 21,7 százalékról idén nyárra 9,5 százalékra esett vissza. Ezzel szemben az Apple az operációs rendszerek területén a részesedését 27-ről 33,4 százalékra növelte, a Google pedig 41,8-ról 52,2-re. Ezek után annyira nem is meglepő, hogy a költségcsökkentés és átszervezés jegyében korábban bejelentette a cég, körülbelül az alkalmazottai 30 százalékától, közel 5000 főtől válik meg.

2) Goldman Sachs

A Goldman Sachs, mint márka egy év alatt 16 százalékot veszített az értékéből, így jelenleg 7,6 milliárd dolláros márkaértékkel bír. Egy év alatt a cég bevétele 23 százalékkal esett vissza. A pénzügyi szektorban működő cég, mint márka hatalmas pofont kapott a válság után. 2012 első felében a cég bevételei 2005 óta a legalacsonyabb szintre kerültek a gyenge kereskedési volumen miatt. Erre a cég a fizetések 14 százalékos csökkentésével és elbocsátásokkal reagált.

3) Nokia

A Nokia az okostelefon piacán folytatott versenyben jelentősen lemaradt, így nem annyira meglepő, hogy a harmadik legnagyobb értékcsökkenést realizálta az eltelt egy évben: 16 százalékkal mérséklődött a márkaérték és 20,5 százalékos bevételcsökkenést realizált. Így a márka értéke 21 milliárd dollárra zsugorodott. A cég részvényeinek árfolyama is a felére esett vissza, júniusban pedig a helyzet odáig fajult, hogy 10 ezer fős leépítést jelentett be. A Nokia jelenleg a Microsofttal közösen készített Windows mobiljaiban bízik, bár szeptemberben mutatták meg a befektetőknek a Lumia 920-at, amitől viszont nem voltak elragadtatva. Az RBC elemzője, Mark Sue szerint a kihívás az, hogy míg a világ már a 4., 5., 6. generációs készülékeket fejleszti, a Nokia még mindig csak az első szintről próbál elmozdulni. A költséghatékonyság miatti átszervezések keretében egyébként a komáromi Nokia gyárból is 2300 dolgozót küldtek el az idei év folyamán.

4) Möet & Chandon

Az elsősorban pezsgőiről ismertté vált francia luxusmárka egy év alatt 13 százalékot veszített értékéből, így 3,8 milliárd dollárra taksálják azt több mint 500 millió dolláros esést követően. A bevételek egyébként 22,4 százalékot csökkentek az eltelt egy év során. Történt mindez annak ellenére, hogy az Egyesült Államokban 1,3 százalékkal növekedett az értékesítési volumen. A márka értékének visszaállítása érdekében egyébként a cég szponzori megállapodást hozott tető alá az Amerika Kupával, ami az egyik legismertebb vitorlásverseny.

5) Yahoo!

A Yahoo! mint márka 13 százalékos éves értékcsökkenés után 3,9 milliárd dollárt ér, ezzel párhuzamosan pedig a bevételei is 10,6 százalékkal estek vissza. Az elmúlt néhány év egyébként meglehetősen gyengén alakult a cég számára, hiszen az internetes hirdetési piaci részesedéséből jelentősen vesztett: 2012-re 9,3 százalékra esett vissza, ami jelentősen elmarad a Google 15,4, és a Facebook 14,4 százalékától. Marissa Mayer, az új vezérigazgató megújítaná a társaságot, amitől azt remélik, hogy ismét növekedésnek indulnak a bevételek az okostelefonok és a tabletek révén.

6) Citibank - 12 százalékos csökkenés után 7,6 milliárd dolláros érték
7) MTV - 12 százalékos csökkenéssel 5,6 milliárd dolláros márkaérték
8) Honda - 11 százalékos csökkenés, 17,3 milliárd dolláros érték
9) Thomson Reuters - 11 százalékos visszaesés után 8,4 milliárd dolláros érték
10) Dell - 9 százalékos csökkenés után 7,6 milliárd dolláros márkaérték

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!