3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az év elején a távközlési márkák vitték a prímet: a Mediagnózis jelentése szerint az első harminc, legnagyobb értékben reklámozott márka közül kilenc tartozik ebbe a szektorba.

A hirdetési piacon hagyományosan holt szezonnak számító évkezdet hirdetési bevételeihez a népszámlálás népszerűsítése 120 millióval járult hozzá -- ez alighanem kevés ahhoz, hogy kompenzálja azt a hárommilliárd forintot, amellyel -- Levendel László, a Magyar Reklámszövetség elnöke szerint -- a módosított reklámtörvény ez év végéig megnyirbálja a hazai hirdetési piacot.

A Matáv, a Pannon, a Westel, a Vodafone, a Nokia és a Vivendi listaáron számolva összesen több mint kétmilliárd forintot költött márkái népszerűsítésére, ezen belül a Westel (összesen mintegy 500 millió forint értékű felületen, illetve időben) három, a Pannon pedig (közel 700 millió értékben) két brandjét is támogatta. Nem váltották be viszont a médiatulajdonosok reményeit a dohánygyártók: az új reklámtörvény szerint hamarosan életbe lépő hirdetési tilalma miatt sokan a cigarettamárkák már az év elején felpörgő hirdetési aktivitására számítottak. Ezzel szemben a listaáron számolva legtöbbet hirdető első harminc márka között egyedül a Symphonia Macrofilter Lights bukkant föl, 163 milliót meghaladó költéssel. Az influenza januári és februári csúcsidőszakában szokásuk szerint aktívak voltak a légúti fertőzések következményeit, illetve a téli vitaminhiányt enyhíteni hivatott készítmények márkái: a szezonális piacon az Airwawes rágógumi listaáron több mint 200 millió, a Centrum Vitamin, a Béres Actival és a Béres Csepp Plus egyaránt 150 millió forint közelében mozgó hirdetési támogatást kapott. A gépkocsimárkák közül a Peugeot 206, az Opel Corsa, valamint a Suzuki népszerűsítette magát erőteljesen, a három márka összesen mintegy 500 millió forintos listaár szerinti értékben. Az év első két hónapjának legaktívabban hirdető harminc márkájának sorában a mosószereket a Persil Green Power, a Tomi Kristály gél liquid és a Biopon Whitening, az élelmiszereket a Danone könnyű és finom joghurtja, valamint a Gyermelyi tészta kéviselte. Az élmezőnybe egy üdítőmárka (közel 138 milliós listaár szerinti értékkel a Coca-Cola) és egy szerencsejáték (120 millióval a kenó), a kozmetikumok közül 107 milliós költéssel a Nivea Visage magányosan jutott be. Szintén mintegy 120 milliót fordított a februári népszámlálás kapcsán akciója népszerűsítésére a kereskedelmi márkaként nem értékelhető, ám a harmincas mezőnyben ezzel a költéssel mégis az előkelő huszadik helyre került Központi Statisztikai Hivatal. A Mediagnózis listaáron számított összesítése szerint a harminc legaktívabb márka összesen több mint ötmilliárd forintot fordított népszerűségének ápolására.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!