A hirdetési piacon hagyományosan holt szezonnak számító évkezdet hirdetési bevételeihez a népszámlálás népszerűsítése 120 millióval járult hozzá -- ez alighanem kevés ahhoz, hogy kompenzálja azt a hárommilliárd forintot, amellyel -- Levendel László, a Magyar Reklámszövetség elnöke szerint -- a módosított reklámtörvény ez év végéig megnyirbálja a hazai hirdetési piacot.
A Matáv, a Pannon, a Westel, a Vodafone, a Nokia és a Vivendi listaáron számolva összesen több mint kétmilliárd forintot költött márkái népszerűsítésére, ezen belül a Westel (összesen mintegy 500 millió forint értékű felületen, illetve időben) három, a Pannon pedig (közel 700 millió értékben) két brandjét is támogatta. Nem váltották be viszont a médiatulajdonosok reményeit a dohánygyártók: az új reklámtörvény szerint hamarosan életbe lépő hirdetési tilalma miatt sokan a cigarettamárkák már az év elején felpörgő hirdetési aktivitására számítottak. Ezzel szemben a listaáron számolva legtöbbet hirdető első harminc márka között egyedül a Symphonia Macrofilter Lights bukkant föl, 163 milliót meghaladó költéssel. Az influenza januári és februári csúcsidőszakában szokásuk szerint aktívak voltak a légúti fertőzések következményeit, illetve a téli vitaminhiányt enyhíteni hivatott készítmények márkái: a szezonális piacon az Airwawes rágógumi listaáron több mint 200 millió, a Centrum Vitamin, a Béres Actival és a Béres Csepp Plus egyaránt 150 millió forint közelében mozgó hirdetési támogatást kapott. A gépkocsimárkák közül a Peugeot 206, az Opel Corsa, valamint a Suzuki népszerűsítette magát erőteljesen, a három márka összesen mintegy 500 millió forintos listaár szerinti értékben. Az év első két hónapjának legaktívabban hirdető harminc márkájának sorában a mosószereket a Persil Green Power, a Tomi Kristály gél liquid és a Biopon Whitening, az élelmiszereket a Danone könnyű és finom joghurtja, valamint a Gyermelyi tészta kéviselte. Az élmezőnybe egy üdítőmárka (közel 138 milliós listaár szerinti értékkel a Coca-Cola) és egy szerencsejáték (120 millióval a kenó), a kozmetikumok közül 107 milliós költéssel a Nivea Visage magányosan jutott be. Szintén mintegy 120 milliót fordított a februári népszámlálás kapcsán akciója népszerűsítésére a kereskedelmi márkaként nem értékelhető, ám a harmincas mezőnyben ezzel a költéssel mégis az előkelő huszadik helyre került Központi Statisztikai Hivatal. A Mediagnózis listaáron számított összesítése szerint a harminc legaktívabb márka összesen több mint ötmilliárd forintot fordított népszerűségének ápolására.
Márkák hirdetési aktivitása
Az év elején a távközlési márkák vitték a prímet: a Mediagnózis jelentése szerint az első harminc, legnagyobb értékben reklámozott márka közül kilenc tartozik ebbe a szektorba.