Az elsőként 2002-ben odaítélt díjat az Ericsson és Westel Mobil közös munkája "A multimédia üzenetküldési szolgáltatás (MMS) bevezetés marketing kommunikációja (a szolgáltatás elismertetése, megismertetése)" nyerte. A 2003-as pályázatra négy értékelhető pályázat érkezett, amelyeket a kiírók a bemutatott marketing projekt eredetisége és a kitűzött célok teljesülésének mértéke mellett többek között a pályázati eredmények társadalmi hatása alapján bíráltak el.
A díjazott Matáv kommunikációs kampány a potenciális ügyfelek közötti versenyre épül. A cég reklámjaiban hetente bemutatott fogyasztói vetélkedő azt mérte, hogy 30 másodperc alatt ki tud több díjcsomag előnyt elmondani. A kampány 5 hete alatt 13300-an jelentkeztek a versenyre, akik a jelentkezéssel 36 ezer perc forgalmat generáltak. A díjcsomag beindulásával az igénybevevők hívásszáma 7 százalékkal emelkedett, a nemzetközi hívások aránya 19 százalékkal lett magasabb.
Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium szemléletformáló kampánya az internet-felhasználás terjedésének elősegítésére irányult, melynek hazánkban legfőbb akadályozója felmérések szerint nem az eszközök és internet-hozzáférés magas költségei, hanem az érdektelenség, az érdeklődés hiánya. A "Van aki egy életen át keresi a választ. Van aki az Internetet használja" mottójú koncepció TV reklámban, kiadványokon és az Interneten jelent meg, a kampány továbbá különböző formákban olyan eseményeken is megjelent, Sziget Fesztivál és a kapolcsi Művészetek Völgye. A Szonda Ipsos augusztus végi felmérésében mind a kampány ismertségét, mind a minisztérium ismertségének növekedését kimutatta.
A díjakat 2003. szeptember 18-án, a 7. Távközlési és Informatikai Marketing Fórum kertében adták át. A pályázat 2004. májusában harmadszor is kiírásra kerül.
Marketing-díj az IT cégeknek
Az év infokommunikációs üzleti alkotása díjat a Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesület idén a Matáv Rt-nek ítélte "Sokatmondó" díjcsomagjának marketing kommunikációjáért. Az Internet népszerűsítéséért különdíjat az Informatikai és Hírközlési Minisztérium kapta az internet-használatot elősegítő, szemléletformáló kampányáért.