A megállapodást Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója és Horváth Gergely, a nemzeti turisztikai marketing szervezet vezérigazgatója írta alá.
A dokumentum szerint a társaságok összehangolják marketingtevékenységüket, közös marketingakciókat hajtanak végre és egyeztetik egymással kommunikációs üzeneteiket azokon a küldőpiacokon, ahonnan új repülőjárat indítását várják.
A közös marketingtevékenység célja Magyarország mint turisztikai célterület népszerűsítése a megcélzott küldőpiacokon a Légi Marketing Alap segítségével, a potenciális új járatok mind jobb kihasználtságának biztosítása érdekében.
Jost Lammers az aláírást megelőzően azt mondta: legfontosabb céljuk, hogy növekedjen a Magyarországra érkező közvetlen járatok száma. Fokozatosan készülnek a megnövekedett utasforgalom kezelésére - tette hozzá. Mint mondta, meghatározták azokat a piacokat, ahonnan az új utasokat szeretnék megszerezni, így jövőre a közel-keleti piac, 2012-2013-ben Ázsia, az Egyesült Államok kerül célkeresztbe.
Elmondta: az American Airlines-zal további együttműködési lehetőségeket keresnek, egyik ilyen egy torontói, illetve egy chicagói járat lehetséges beindítása.
Az MT Zrt.-vel kötött megállapodás keretében egyebek mellett nagy nemzetközi konferenciákat, rendezvényeket igyekeznek Budapestre, Magyarországra csábítani.
Horváth Gergely azt mondta: komoly költségvetést szeretnének erre a tevékenységre elkülöníteni.
Fontos feladatnak nevezte, hogy az új járatokat meg is tartsák, ezért az adott területen igyekeznek intenzív marketing munkát végezni, így például a külföldi újságíróknak szerveznek tanulmányutakat Magyarországra. De - mint mondta - a hazai turisztikai szolgáltatókkal közösen is terveznek akciókat. A költségvetés elfogadása után tudják meghatározni, hogy a közös marketing tevékenységre mennyit tudnak fordítani - tette hozzá. Reméli, hogy százmilliós nagyságrendet tudnak majd erre a területre fordítani.
A Magyar Turizmus Zrt. az éves költségvetéséből marketingtámogatást különít el, amelynek nagysága az új járatok kapacitásától és gyakoriságától, valamint a vendégéjszakák várható számától függ. A Budapest Airport a légitársaságoknak meghirdetett kedvezményrendszerével járul hozzá a közös célhoz.
A kibővített Légi Marketing Alapba a nemzeti turisztikai marketingszervezet az utazási iparágban tevékenykedő, illetve érdekelt más vállalkozásokat és intézményeket is be kívánja vonni.
A turizmusmarketing hatékonyságának további növelése érdekében a Magyar Turizmus Zrt. koordinációs szerepet is vállal az ITD Hungary, a Külügyminisztérium, illetve más külképviseletek és nemzeti marketingszervezetek között.
MTI