A diszkont-légitársaság eddig Marosvásárhely - Budapest, -Róma, -Barcelona és -London Luton közötti járatai 2007. november 13-tól Kolozsvárról indulnak majd. A februárban startoló dortmundi járat szintén Kolozsvárról fog üzemelni.
A döntés hátterében az áll, hogy a Wizz Air az elmúlt időszakban többször is a marosvásárhelyi járatok törlésére vagy átirányítására kényszerült. Ez a gyakori kedvezőtlen időjárásra és arra vezethető vissza, hogy a repülőtér nem javított leszállító rendszerén. A gépek csak 540 méter feletti látótávolság esetén használhatták a repteret, ez a feltétel azonban rossz időjárás esetén nem teljesült. Ilyenkor a járatot visszafordították Budapestre, vagy úgynevezett kitérő reptereken - Kolozsváron vagy Bukarestben – kellett leszállnia. Előbbi esetben az utasok a következő járatok egyikét vehették igénybe, Bukarestből és Kolozsvárról pedig busszal szállították őket Marosvásárhelyre.
Információink szerint bár a marosvásárhelyi repülőtér korábban felvetette, hogy megteszi a szükséges fejlesztéseket, mindez eddig nem történt meg. Így Marosvásárhely továbbra is egyes kategóriájú repülőtérnek számít, míg a légitársaság által használt légikikötők többsége ennél lényegesen jobb, 3/b besorolású. A kolozsvári repülőtér például a marosvásárhelyinél jóval fejlettebb technológiával és megfelelő növekedési tervvel rendelkezik.
"Kolozsvár alkalmasabb arra, hogy erdélyi utasaink számára biztosítani tudjuk a járatok pontosságát es megbízhatóságát. Továbbra is elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy az erdélyi régió meghatározó légitársaságává váljunk és kiterjedt légi hálózatot hozzunk létre” - mondta el a döntéssel kapcsolatban Váradi József, a fapados légitársaság vezérigazgatója.
A Wizz Air még 2006 júliusában indította el marosvásárhelyi járatait, amely - információink szerint - az egyik legsikeresebb desztinációnak számít. A társaság a kolozsvári járat indulása alkalmából egyébként tízezer helyet 4990 forintos áron kínál (egy irányba, adókkal és illetékekkel). A repülőjegyekkel 2008. március végéig lehet utazni.
W. B.
Menedzsment Fórum