2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A japán Suzuki autógyárcsoport indiai tagja, Maruti Suzuki India Ltd. a hét végén profitcsökkenésről számolt be, annak ellenére, hogy a cég alig győzi kielégíteni a gyorsan növekvő keresletet.

A nyereség romlását a nyersanyagok drágulásával, az 54,21 százalékban tulajdonos Suzukinak fizetett jogdíjak emelkedésével és azzal magyarázták a cégnél, hogy az euró gyengesége miatt megnehezült az európai export.

A legnagyobb forgalmú indiai autógyár, a Maruti Suzuki az üzleti éve júniussal zárult első negyedében 4,65 milliárd rúpia (76,8 millió euró) adózott eredményt ért el, 20 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 5,84 milliárdnál. Közben az értékesítés 27 százalékkal nőtt, 80,51 milliárd rúpia (1,33 milliárd euró) volt az egy évvel azelőtti 63,4 milliárd helyett.

A negyedév során 283.324 autót adtak el, 25 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A hazai, indiai értékesítés 23 százalékkal, az export 38 százalékkal nőtt, 40.437 autóra.

Az előző, márciussal zárult üzleti évben a Maruti Suzuki adózott eredménye 26,25 milliárd rúpia volt, több mint kétszer több az előző évi 12,2 milliárdnál, amikor 29,6 százalékkal csökkent a profit. A nyereséget akkor a 2008 vége felé még gyengülő értékesítés és a 2008-ban igen magas nyersanyagárak apasztották. Az idén márciussal zárult üzleti évben a bevétel 42,6 százalékkal 293,08 milliárd rúpiára nőtt az előző évi 205,58 milliárdnál. Összesen 1.018.365 autót adtak el, 28,6 százalékkal többet az előző évi 792.167-nél. A mostani pénzügyi évben 1,1-1,16 millió kocsi gyártására számítanak a vállalatnál.

A Maruti Suzukié az indiai piacnak közel a fele, de mind erősebb versennyel kel számolnia a dél-koreai Hyundai, az amerikai General Motors és az olasz Fiat részéről. A legnagyobb nyomásra a kisautók piacán számíthat, miután a szintén indiai Tata Motors és a Bajaj Auto - utóbbi a francia Renault-val és a japán Nissannal együttműködésben - árusítani kezdi saját kisautóit a rohamosan bővülő indiai piacon.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!