Mindehhez még jobb keretfeltételeket is követelt a vasút javára. Mehdorn bizakodik a terveinek a megvalósulásában, mivel olyan vasútbarát szövetségi kormányunk van, amilyen még nem volt. A vasútvezér meggyőződése, hogy 2005-re sikerül piacképessé tenni a vasutat. Ez 12 százalékos tőkearányos nyereséget (tőkemegtérülést) feltételez. Dr: Bend Malmström, a vasút fuvarozási ágazatának vezetője szerint ez a mutatószám könnyebben elérhető minden másnál - méghozzá a Stinnes felvásárlása miatt.
A vasút 2015-ig megkettőzi a teheráru-forgalom mennyiségét, és így teljesíti a szövetségi kormányzat közlekedéspolitikai kikötéseit - húzta alá Malmström. A rendkívül igényes és fennkölt cél megvalósítása éppúgy feltételezi a pályaépítmények kapacitásbővítését, mint a megváltozott adópolitikát és a mostaninál magasabb autópályadíjat a tehergépkocsik számára.
A Stinnes főnökének meggyőződése szerint az átlagosan 12,4 eurócent/km kezdő autópályadíj nem vezet a szállítási szerkezet említésre méltó megváltozásához. Szállítmányozási leányvállalata, a Schenker vonatkozásában a Stinnes-vezér éves szinten milliós összegben kifejezhető pályadíjjal számol.
A vasút vezetése az EU keleti bővítésétől kedvező távlatokat remél a vasúti áruszállítás számára. Az európai vasúti közlekedés liberalizálása - beleértve a kabotázs szabadságát is - további ösztönzést ad. Tervbe vették például rendszeres és közvetlen tehervonatok közlekedtetését Köln és Isztambul között.
A teheráru-szállítás vezére szerint különösen tetemes termelési tartalékok rejtőznek a nemzetközi teheráru-továbbításban, ahol a vagonok hagyományosan felerészt üresen futnak. Az Európa-szerte működő Schenker-szervezet segítésével optimalizálni lehet és kell is a teherkocsi-fordulót.
Forrás: Magyar Közlekedés
Máshol is gond a vasút finanszírozás
A Deutsche Bahn AG-nak további 60 milliárd euróra van szüksége ahhoz, hogy infrastruktúráját korszerűsítse és a piacon még versenyképesebbé változtathassa – erről a vállalat elsőszámú vezetője Hartmut Mehdorn beszélt.