2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Deutsche Bahn AG-nak további 60 milliárd euróra van szüksége ahhoz, hogy infrastruktúráját korszerűsítse és a piacon még versenyképesebbé változtathassa – erről a vállalat elsőszámú vezetője Hartmut Mehdorn beszélt.

Mindehhez még jobb keretfeltételeket is követelt a vasút javára. Mehdorn bizakodik a terveinek a megvalósulásában, mivel olyan vasútbarát szövetségi kormányunk van, amilyen még nem volt. A vasútvezér meggyőződése, hogy 2005-re sikerül piacképessé tenni a vasutat. Ez 12 százalékos tőkearányos nyereséget (tőkemegtérülést) feltételez. Dr: Bend Malmström, a vasút fuvarozási ágazatának vezetője szerint ez a mutatószám könnyebben elérhető minden másnál - méghozzá a Stinnes felvásárlása miatt.

A vasút 2015-ig megkettőzi a teheráru-forgalom mennyiségét, és így teljesíti a szövetségi kormányzat közlekedéspolitikai kikötéseit - húzta alá Malmström. A rendkívül igényes és fennkölt cél megvalósítása éppúgy feltételezi a pályaépítmények kapacitásbővítését, mint a megváltozott adópolitikát és a mostaninál magasabb autópályadíjat a tehergépkocsik számára.

A Stinnes főnökének meggyőződése szerint az átlagosan 12,4 eurócent/km kezdő autópályadíj nem vezet a szállítási szerkezet említésre méltó megváltozásához. Szállítmányozási leányvállalata, a Schenker vonatkozásában a Stinnes-vezér éves szinten milliós összegben kifejezhető pályadíjjal számol.

A vasút vezetése az EU keleti bővítésétől kedvező távlatokat remél a vasúti áruszállítás számára. Az európai vasúti közlekedés liberalizálása - beleértve a kabotázs szabadságát is - további ösztönzést ad. Tervbe vették például rendszeres és közvetlen tehervonatok közlekedtetését Köln és Isztambul között.

A teheráru-szállítás vezére szerint különösen tetemes termelési tartalékok rejtőznek a nemzetközi teheráru-továbbításban, ahol a vagonok hagyományosan felerészt üresen futnak. Az Európa-szerte működő Schenker-szervezet segítésével optimalizálni lehet és kell is a teherkocsi-fordulót.

Forrás: Magyar Közlekedés


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!