A zuhanó font lassan éreztetni fogja a hatását a brit háztartásokban is, a Tesco ugyanis számos termék forgalmazását gondolja újra. A legnagyobb szigetországi áruházlánc ugyanis nem akarja átvállalni az Egyesült Államokból és Európából érkező termékek árának növekedését, és azok gyártóival alkudozik a devizaárfolyamokból keletkezett veszteségről.
A polcokról így egyik napról a másikra olyan termékek tűntek el, mint a Marmite, amelyet az angol pirítósra "kötelező kenni", a Ben & Jerrys fagyi vagy éppen a Hellmanns majonéz. Mint arról a Financial Times beszámolt, a Tesco egyik napról a másikra az online áruházából is többtucat terméket listázott ki.
25 éves Magyarország legnagyobb piaca
A polcokról lekerülő termékek az Unilever óriáscég márkái. A vállalat a Brexit népszavazás óta közel 20 százalékkal gyengülő - és 31 éves mélypontja körül mozgó - fontra reagálva szeretne árat emelni. A termékeket gyártó vállalat a sajtóhírek szerint 10 százalékkal kívánta növelni az árakat, ám állítólag a Tesco ezt elutasította.
A Tesco jelenlegi vezetője, Dave Lewis, aki korábban egyébként hosszú éveken át töltött be különböző vezető pozíciókat a mostani vitapartner Unilevernél, azt mondta, hogy a font erősödésekor a beszállítók nem csökkentettek árat. Így a mostani érvelésüket nem igazán tudják akceptálni. A meglehetősen határozott lépésüket, mely szerint kilistázták a Unilever termékeit az elemzők egyértelmű üzenetnek tartják. Ugyanakkor a vitapartner is nagyon erős vállalat, számos népszerű márka birtokosa, így mindkét félnek érdeke a mielőbbi megegyezés. Ezért könnyen lehet, hogy egy kisebb emelést végül mégis le fog nyelni a Tesco.
Más elemzők szerint a Tescót az esetleges áremelés azért késztette egy ilyen drasztikus lépésre, mert a piacon folyamatosan erősödő úgynevezett hard diszkont láncok, mint az Aldi, egyre komolyabb árversenyre kényszerítik. Így mindenképpen szeretnék legalább időlegesen alacsonyabban tartani az egyébként népszerű márkák árait.
mfor.hu