Elsőként Záhony állomáson és körzetében korszerűsítik a vágányokat és a kitérőket és cserélik azokat a berendezéseket, amelyek széles mivoltukból adódóan előzetes tervezést és gyártásfejlesztést igényelnek. A későbbiekben a szakasz többi állomásán és rendező pályaudvarán, így Tuzséron és Eperjeskén is elvégzik ezeket a felújítási munkákat.
A beruházás első üteme 2010 novemberében zárult le, a korszerűsítés során átépítették a nyílt vonali és állomási átmenő vágányokat. Ugyancsak az első ütemben végezték el azoknak a felépítményi szerkezeteknek a cseréjét, amelyek nem igényeltek speciális tervezést és gyártásfejlesztést. A beruházással megszüntették a lassújeleket és a lezárt vágányszakaszokat, biztosították a 24,5 tonna tengelyterhelést, ezzel csökkentek az üzemeltetési költségek, növekedett a forgalmi kapacitás. Záhonyban és térségében 150 kilométernyi széles nyomtávú vágány felújítását végzik el a fejlesztés során.
A beruházó NIF Zrt. szabályszerű közbeszerzési pályázaton választotta ki a kivitelező EUROKAPU-2011 Konzorciumot (a konzorcium tagjai a Swietelsky Vasúttechnika Kft., a Szentesi Vasútépítő Kft., a Közgép Zrt.). A teljes felújítási projekt a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként valósul meg a Kohéziós Alap társfinanszírozásával.
A két ütem támogatási összege összesen bruttó 25 milliárd forint, ebből 15 százalék az operatív programon belüli hazai forrás, 85 százalék pedig uniós támogatás.
MTI