Elmaradtak a rekordtól
24,3 millió dollárt hozott a konyhára bemutatása első napján a Mátrix-trilógia befejező része, a Mátrix - Forradalmak az amerikai mozikban. A film világszerte ennek közel kétszeresét produkálta: az első napi bevételek 43,1 millió dollárra rúgtak.
A kultuszfilm 107 országban került egyszerre bemutatásra, az USA-tól Oroszországon ás Kínáig. A film érdekessége, hogy a világ 80 országában egyszerre indultak az első előadások, és a rajongók így bárhol voltak egy időben tekinthették meg Neo és Morpheus kalandjait.
A számok elmaradnak a második rész, minden korábbi rekordot megdöntő számaitól, amelyben szerepe lehetett annak is, hogy a film promóciója a visszalépő szponzorok miatt jóval szerényebb volt, mint a Mátrix - Újratöltve tavaszi bemutatójakor. Akkor az észak-amerikai mozipénztáraknál az első nap 37,5 millió dollárt hagytak a nézők.
A Mátrix második része az első héten csak Észak-Amerikában elképesztő, 157,6 millió dolláros bevételt eredményezett. Összességében 735 millió dollárral gazdagította Warnert a produkció, amelynek 62 százaléka 455 millió az Egyesült Államokból és Kanadából származott. Az trilógia első része 1999-ben összességében 456 milliós jegyárbevételt hozott, 63 százalékos (285 millió USD) észak-amerikai és 171 millió nemzetközi aránnyal. Az első két részhez képest az utolsó epizód kapcsán a stúdió meglehetősen óvatos eredményelőrejelzéseket közölt, 200 milliót várnak világszerte. A fentiek tükrében az első napi bevétel meglehetősen kedvezőnek tekinthető.
Mátrix és a hirdetők, mégis előkerültek
Bár a Mátrix újratöltve szponzorai a Samsung, a GM, a Heinekken és a Gatorade is elfordult a kultfilm harmadik részétől, most mégis úgy tűnik van aki fantáziát lát a film által szerezhető népszerűségből.
A szponzorok ugyanakkor nem szokványos módon igyekeznek a fogyasztók figyelmét felhívni. Mivel a film jogaival rendelkező Warner a második és a harmadik részre szerződött a fent említett vállalatokkal, így a Nissan és az Ericsson a film szereplőit használja a promócióhoz.
A szereplők a film díszbemutatójának helyszínére a szereplők Nissan Altima autókkal érkeznek. Mint a vállalat illetékesei elmondták a film és a brand célközönsége megegyezik, így kézenfekvőnek látták a megjelenést.
A másik a Mátrix körül feltűnt vállalat a Sony Ericsson. A mobiltelefon-gyártó a T68i készülékét adta a szereplők kezébe, akik képeket készítettek a kamerával is felszerelt készülékekkel.
Kapcsolódó anyag
Nem érdekes a Mátrix 3
Százmillió dollárért töltötték újra a Samsungot
Matix Revolutions: 43 millió az első nap
24,3 millió dollárt hozott a konyhára bemutatása első napján a Mátrix-trilógia befejező része, a Mátrix - Forradalmak az amerikai mozikban. A film világszerte ennek közel kétszeresét produkálta: az első napi bevételek 43,1 millió dollárra rúgtak.