3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

24,3 millió dollárt hozott a konyhára bemutatása első napján a Mátrix-trilógia befejező része, a Mátrix - Forradalmak az amerikai mozikban. A film világszerte ennek közel kétszeresét produkálta: az első napi bevételek 43,1 millió dollárra rúgtak.

Elmaradtak a rekordtól

24,3 millió dollárt hozott a konyhára bemutatása első napján a Mátrix-trilógia befejező része, a Mátrix - Forradalmak az amerikai mozikban. A film világszerte ennek közel kétszeresét produkálta: az első napi bevételek 43,1 millió dollárra rúgtak.

A kultuszfilm 107 országban került egyszerre bemutatásra, az USA-tól Oroszországon ás Kínáig. A film érdekessége, hogy a világ 80 országában egyszerre indultak az első előadások, és a rajongók így bárhol voltak egy időben tekinthették meg Neo és Morpheus kalandjait.

A számok elmaradnak a második rész, minden korábbi rekordot megdöntő számaitól, amelyben szerepe lehetett annak is, hogy a film promóciója a visszalépő szponzorok miatt jóval szerényebb volt, mint a Mátrix - Újratöltve tavaszi bemutatójakor. Akkor az észak-amerikai mozipénztáraknál az első nap 37,5 millió dollárt hagytak a nézők.

A Mátrix második része az első héten csak Észak-Amerikában elképesztő, 157,6 millió dolláros bevételt eredményezett. Összességében 735 millió dollárral gazdagította Warnert a produkció, amelynek 62 százaléka 455 millió az Egyesült Államokból és Kanadából származott. Az trilógia első része 1999-ben összességében 456 milliós jegyárbevételt hozott, 63 százalékos (285 millió USD) észak-amerikai és 171 millió nemzetközi aránnyal. Az első két részhez képest az utolsó epizód kapcsán a stúdió meglehetősen óvatos eredményelőrejelzéseket közölt, 200 milliót várnak világszerte. A fentiek tükrében az első napi bevétel meglehetősen kedvezőnek tekinthető.

Mátrix és a hirdetők, mégis előkerültek

Bár a Mátrix újratöltve szponzorai a Samsung, a GM, a Heinekken és a Gatorade is elfordult a kultfilm harmadik részétől, most mégis úgy tűnik van aki fantáziát lát a film által szerezhető népszerűségből.

A szponzorok ugyanakkor nem szokványos módon igyekeznek a fogyasztók figyelmét felhívni. Mivel a film jogaival rendelkező Warner a második és a harmadik részre szerződött a fent említett vállalatokkal, így a Nissan és az Ericsson a film szereplőit használja a promócióhoz.

A szereplők a film díszbemutatójának helyszínére a szereplők Nissan Altima autókkal érkeznek. Mint a vállalat illetékesei elmondták a film és a brand célközönsége megegyezik, így kézenfekvőnek látták a megjelenést.

A másik a Mátrix körül feltűnt vállalat a Sony Ericsson. A mobiltelefon-gyártó a T68i készülékét adta a szereplők kezébe, akik képeket készítettek a kamerával is felszerelt készülékekkel.

Kapcsolódó anyag
Nem érdekes a Mátrix 3
Százmillió dollárért töltötték újra a Samsungot


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!