A miniszter elmondta: ha véletlenül nem sikerül megegyezni a koncessziós joggal rendelkező Alföldi Koncessziós Autópálya Rt.-vel arról, hogy az úthasználati díjat hogyan lehet alacsonyabbá tenni, "akkor vannak más lehetőségek". Példaként említette a kivásárlást.
Csillag István megerősítette a kormányzat azon szándékát, hogy ha az idén sikerül az ÁPV Rt.-nek értékesítenie a Postabankot, akkor az ebből származó bevételeket autópálya-építésre, felújításra fordítják.
Csillag István közölte: a terepviszonyoktól eltérően egy kilométer autópálya megépítése 1,5-3 milliárd forint körül lehet. Hangsúlyozta: nincs átlagértéke. Ssillag István elmondta: 2006 végéig mintegy 420 kilométer autópályát adnak át és további, épülőfélben lévő mintegy 430 kilométert.
A kormány még június 12-én döntött arról, hogy az M5-ös autópálya Kiskunfélegyháza-Szeged közötti szakaszának építésére fordíthatja a gazdasági és közlekedési tárca a Postabank eladásából származó bevételt, ha az idén sikerül az ÁPV Rt.-nek értékesítenie a hitelintézetet.
A korábbi közlés szerint a Nemzeti Autópálya Rt. kész arra, hogy továbbépítse az autópályát, ha az M5-ös továbbépítésére ez év végéig koncessziós joggal rendelkező Alföldi Koncessziós Autópálya (AKA) Rt.-vel nem tudnak megállapodni.
Matrica az M5-ösön, már januártól?
Legkorábban január elsejétől matricás rendszerben működhet az M5-ös autópálya - mondta Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter.