Az újszülött
A most létrejövő vállalatóriás a bevételek tekintetében látványos előrelépést könyvelhet el. Az közös vállalat forgalma ugyanis 13 milliárd dollár felett várható. A tavalyi adatokat figyelembe véve az NBC az ötödik, a Universal a tizedik legnagyobb forgalmú vállalat volt az USA-ban.
A közös vállalatról mindenki csak szépet és jót mondott az ügylet bejelentését követően, íme néhány fontosabb adat: 29 televíziós csatornával bírnak majd. A kábelhálózatok többtízmilliós előfizetői bázisa tekintetében is örvendetes az előrelépés. A Universal Pictures filmjeire tavaly az USA-ban és Kanadában 950 millió dollár értékben váltottak jegyet anézők.
Az új vállalat feje Bob Wright az NBC elnök-vezérigazgatója lesz. A terveket illetően Jean-Rene Fourtou máris kijelentette, hogy ez lesz rövidesen a legsikeresebb és legnyereségesebb médiavállalakozás. A General Electric első embere Jeff Immelt pedig a globális médiaipar vezető vállalatának kiáltotta ki a most létrejött vállalatot.
A két cégvezezető és a piacok optimizmusát látva az ügylet kapcsán csak óvatosan fogalmazódtak meg a kritikák. A szakemberek mindenképpen arra figyelmeztetnek, hogy számos nehézséggel kell az összeolvadás során szembenézni, amelyeket három csoportba sorolták a szektor elemzői.
Komoly kérdés a két eltérő vállalati kultúra összehangolása és egységesítése. Életbevágó, hogy a mind élesebb versenyben megtalálják az új vállalatban a ballasztokat, és eredményes költségcsökkentő programot tudjanak végrehajtani. Nem elhanyagolhat kérdés - az ilyen esetekben mindig elhangzó - szinergiák feltárása. A piac éllovasa pedig akkor válhat ténylegesen az NBC-Universal kettősből, ha a fenti lépéseket sikerül következetesen és eredményesen végig vinni.
Kapcsolódó anyagok
A világ legnagyobb médiabirodalmai
Megvan a Universal győztese?
A világ legértékesebb vállalata
Médaióriás született - lezárult a Vivendi Universal ügy
Az elmúlt hónapok versenyfutása után megvan a befutó a Vivendi amerikai egységére a Univerzalra. A győztes a világ legnagyobb vállalkozása a General Electric lett, amelynek leányvállalata az NBC szerez irányítást a Univerzal felett. A többmilliárdos egyesülési ügylet keretében a szakemberek szerint a világ legértékesebb médiavállalkozása jöhet létre.