2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az elmúlt hónapok versenyfutása után megvan a befutó a Vivendi amerikai egységére a Univerzalra. A győztes a világ legnagyobb vállalkozása a General Electric lett, amelynek leányvállalata az NBC szerez irányítást a Univerzal felett. A többmilliárdos egyesülési ügylet keretében a szakemberek szerint a világ legértékesebb médiavállalkozása jöhet létre.

Az újszülött

A most létrejövő vállalatóriás a bevételek tekintetében látványos előrelépést könyvelhet el. Az közös vállalat forgalma ugyanis 13 milliárd dollár felett várható. A tavalyi adatokat figyelembe véve az NBC az ötödik, a Universal a tizedik legnagyobb forgalmú vállalat volt az USA-ban.

A közös vállalatról mindenki csak szépet és jót mondott az ügylet bejelentését követően, íme néhány fontosabb adat: 29 televíziós csatornával bírnak majd. A kábelhálózatok többtízmilliós előfizetői bázisa tekintetében is örvendetes az előrelépés. A Universal Pictures filmjeire tavaly az USA-ban és Kanadában 950 millió dollár értékben váltottak jegyet anézők.

Az új vállalat feje Bob Wright az NBC elnök-vezérigazgatója lesz. A terveket illetően Jean-Rene Fourtou máris kijelentette, hogy ez lesz rövidesen a legsikeresebb és legnyereségesebb médiavállalakozás. A General Electric első embere Jeff Immelt pedig a globális médiaipar vezető vállalatának kiáltotta ki a most létrejött vállalatot.

A két cégvezezető és a piacok optimizmusát látva az ügylet kapcsán csak óvatosan fogalmazódtak meg a kritikák. A szakemberek mindenképpen arra figyelmeztetnek, hogy számos nehézséggel kell az összeolvadás során szembenézni, amelyeket három csoportba sorolták a szektor elemzői.

Komoly kérdés a két eltérő vállalati kultúra összehangolása és egységesítése. Életbevágó, hogy a mind élesebb versenyben megtalálják az új vállalatban a ballasztokat, és eredményes költségcsökkentő programot tudjanak végrehajtani. Nem elhanyagolhat kérdés - az ilyen esetekben mindig elhangzó - szinergiák feltárása. A piac éllovasa pedig akkor válhat ténylegesen az NBC-Universal kettősből, ha a fenti lépéseket sikerül következetesen és eredményesen végig vinni.


Kapcsolódó anyagok
A világ legnagyobb médiabirodalmai
Megvan a Universal győztese?
A világ legértékesebb vállalata



LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!