2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az elmúlt hónapok versenyfutása után megvan a befutó a Vivendi amerikai egységére a Univerzalra. A győztes a világ legnagyobb vállalkozása a General Electric lett, amelynek leányvállalata az NBC szerez irányítást a Univerzal felett. A többmilliárdos egyesülési ügylet keretében a szakemberek szerint a világ legértékesebb médiavállalkozása jöhet létre.

Az újszülött

A most létrejövő vállalatóriás a bevételek tekintetében látványos előrelépést könyvelhet el. Az közös vállalat forgalma ugyanis 13 milliárd dollár felett várható. A tavalyi adatokat figyelembe véve az NBC az ötödik, a Universal a tizedik legnagyobb forgalmú vállalat volt az USA-ban.

A közös vállalatról mindenki csak szépet és jót mondott az ügylet bejelentését követően, íme néhány fontosabb adat: 29 televíziós csatornával bírnak majd. A kábelhálózatok többtízmilliós előfizetői bázisa tekintetében is örvendetes az előrelépés. A Universal Pictures filmjeire tavaly az USA-ban és Kanadában 950 millió dollár értékben váltottak jegyet anézők.

Az új vállalat feje Bob Wright az NBC elnök-vezérigazgatója lesz. A terveket illetően Jean-Rene Fourtou máris kijelentette, hogy ez lesz rövidesen a legsikeresebb és legnyereségesebb médiavállalakozás. A General Electric első embere Jeff Immelt pedig a globális médiaipar vezető vállalatának kiáltotta ki a most létrejött vállalatot.

A két cégvezezető és a piacok optimizmusát látva az ügylet kapcsán csak óvatosan fogalmazódtak meg a kritikák. A szakemberek mindenképpen arra figyelmeztetnek, hogy számos nehézséggel kell az összeolvadás során szembenézni, amelyeket három csoportba sorolták a szektor elemzői.

Komoly kérdés a két eltérő vállalati kultúra összehangolása és egységesítése. Életbevágó, hogy a mind élesebb versenyben megtalálják az új vállalatban a ballasztokat, és eredményes költségcsökkentő programot tudjanak végrehajtani. Nem elhanyagolhat kérdés - az ilyen esetekben mindig elhangzó - szinergiák feltárása. A piac éllovasa pedig akkor válhat ténylegesen az NBC-Universal kettősből, ha a fenti lépéseket sikerül következetesen és eredményesen végig vinni.


Kapcsolódó anyagok
A világ legnagyobb médiabirodalmai
Megvan a Universal győztese?
A világ legértékesebb vállalata



LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!