A Yahoo idén jelent meg új online hirdetési platformjával, a Panama Projekttel. Ezzel a keresőcég szerint hatékonyabban tudják majd szervezni a hirdetéseket. Azt remélik, hogy végre felvehetik a versenyt a Google hasonló szolgáltatásával, az AdSense-zel is.
"Új online hirdetési platformjával nagy lépést tett a Yahoo" - mondta a Viacom elnöke és vezérigazgatója, Philippe Dauman. Hozzátette, nagyon örülnek a partnerségnek és készek további együttműködésre.
A Time Warnerhez tartozó AOL és a Google hasonló megállapodást kötött hétfőn. A
cégek közölték, hogy az AOL fizetős keresőszolgáltatást indítana a Google technológiájára támaszkodva.
A múlt hónapban a Viacom egymilliárd dollárra beperelte a Google tulajdonában lévő YouTube-ot, amiért a vád szerint szerzői védelmi jogokat sértett.
"A Viacom is osztja a Yahoo! nézőpontját, miszerint a felhasználóknak úgy kell biztosítanunk a tartalmakat, termékeket és szolgáltatásokat, hogy közben betartjuk a szerzői jogok védelmét" - jelezte a Yahoo elnök-vezérigazgatója, Terry Semel.