Az NFÜ főigazgatója elmondta: a december 1-jén induló kampány az első eleme az egy éves lakossági kommunikációs tervüknek. Az ügynökség a lakossági kommunikációra egy éven át 1,5 milliárd forintot fordít, amelyből 350 milliót tesz ki a december 1-jétől január közepéig tartó kommunikációs, marketing kampány.
Lantos Gabriella felhívta a figyelmet, hogy az Európai Unió két jogszabálya is előírja, hogy az uniós fejlesztéseket meg kell ismertetni a közvéleménnyel.
A főigazgató elmondta, hogy az Európai Unió a technikai segítségnyújtási operatív programból finanszírozza a kommunikációt is. Magyarország esetében 2007-2013. között, illetve a végrehajtást is figyelembe véve további két évig, azaz 2015-ig 15 milliárd forint fordítható az uniós fejlesztések, a pályázatok kommunikálására. Ennek 85 százalékát az unió adja, 15 százaléka a magyar költségvetés hozzájárulása.
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség a közelmúltban közbeszerzési eljáráson választotta ki azokat az ügynökségeket, amelyek a 2009-ig rendelkezésre álló 3 milliárd forint keret felhasználásában részt vesznek.