A részletes tervvel együtt készül a környezetvédelmi és hatástanulmány, s a magyar fél szorgalmazza, hogy a román partnerrel minél hamarabb szülessen meg a megállapodás az út határátkelési pontjáról - közölte a tárca tisztségviselője.
Az M49-es a hazai szatmári tájegység, valamint romániai oldalról az északnyugat-erdélyi településeket köti majd be az európai gyorsforgalmi úthálózatba, az M3-as autópálya új szabolcsi szakaszán keresztül. A két szakaszban zajló, európai uniós támogatással megvalósuló beruházás a minisztérium tervei szerint 2014. végére készül el.
Kárpáti Tibor, az érintett körzet mátészalkai MSZP-s országgyűlési képviselője az MTI-t arról tájékoztatta, hogy a beruházás első szakaszában megépülő, a szatmári településeket elkerülő útrész kiviteli engedélyes terveinek elkészítésére már adott, támogatási szerződéssel biztosított forrás. Így elkészülhet a mostani 49-es számú főút Jármit, Mátészalkát, Kocsordot, Győrtelket és Ököritófülpöst elkerülő szakasza, amely a majdani M49-es gyorsforgalmi út része lesz. Az elkerülő út Vaja és Őr határában csatlakozik majd az M3-as autópálya új, Nyíregyháza-Vásárosnamény között megépülő szakaszához. Az öt Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei települést elkerülő útrész a tervek szerint 2013. végéig készül el.
A sztráda vaja-őri lehajtójától induló, az érintett települések mellett vezető új út Ököritófülpös és Porcsalma közötti területig épül meg, s onnan folytatódik majd - a második beruházási szakaszban - a magyar-román határra, a később kijelölésre kerülő átkelési pontig. Az Ököritófülpös után épülő gyorsforgalmi útrész természetesen elkerüli majd Porcsalmát, Pátyodod, Csengert és Csengersimát is.
MTI