2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

12 járat, 60 ezer kilométer, 65 repült óra és 3750 utas. A Lufthansa és az Airbus átfogó tesztelési programja záróakkordjaként az A380-as ünnepélyes keretek között landolt a müncheni repülőtéren. Eközben a szuperjumbó teherszállító verziója az összes megrendelőjét elvesztette.

Az Airbus több mint hatvanezer kilométert repült Frankfurtból New Yorkba, Hong Kongba és Washingtonba. Március 17. óta, a két partnerrepülés közben, valóságos körülmények között tesztelte az A380-as működésének minden fontos elemét. A tesztrepülések részeként az Airbus most először landolt az Amerikai Egyesült Államok területén.

A korábbi tesztek alatt és a fejlesztési szakaszokban is a Lufthansa volt az európai repülőgépgyártók exkluzív partnere - például az A380-as fontos evakuációs tesztjén 2006 márciusának végén, illetve az Airbus által szervezett első hosszú távú A380-as tesztrepülésén (ELF) 2006 szeptemberében.

A Lufthansa összesen tizenöt új, széles törzsű Airbus A380-ast rendelt - többet, mint bármely más európai légitársaság. A légitársaság 2009 nyarán állítja menetrendszerinti szolgálatba az A380-as repülőgép-óriásokat.

Az A380-as ugyan sikerrel vizsgázott, ám nem mondható el ugyanez a teherszállító, A380F-ről. A Fedex és az ILFC lízingtársaság után a UPS is elveszítette az európai konszern, az EADS gigateherszállítójába vetett hitét. A Fedex még tavaly novemberben mondta fel tíz plusz tíz gépre szóló megrendelését, az ILFC pedig inkább az utasszállítót választotta az öt teher helyett. A UPS döntését már korábban, január végén megszellőztette a francia sajtó.

Eredetileg a UPS úgy tervezte, hogy belső vizsgálat útján dönt arról, hogy a vállalat várhat-e 2012-ig a repülőgépekre, de azóta nyilvánosságra került az az új információ, mely szerint az Airbus az A380 teherszállítói verzióján dolgozó munkatársait átcsoportosítja az utasszállító programhoz. Így viszont a UPS nem volt benne biztos, hogy az Airbus valóban tartani tudja a 2012-es időpontot, ezért mondta vissza rendeléseit.

Az Airbus ezek után már csak a kétszintes utasszállítóban bízhat. Összesen 151 gépre van eddig rendelés, ezek közül a legtöbbet az Emirates rendelt, 43 darabot.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!