3p

Június 19-ig hajlandó folytatni a brazil hadsereg a lezuhant Air France-gép áldozatai utáni keresést – ezt a határidőt csak akkor tolják ki, ha indokolt. Péntek reggelig újabb három áldozatra bukkantak, így már 44-re nőtt a megtalált holttestek száma. Időközben az Air France vezetője is kétségének adott hangot azt illetően, hogy a sebességmérők meghibásodása okozta-e a tragédiát.

A holttestek utáni keresést június 19-ig folytatjuk, idézi a brazil Globo hírportál Ramon Cardosót, a helyi hadsereg egyik magasrangú tisztjét.

Az áldozatok négyötöde még nincs meg

Mint elmondta, a határidőt elvileg meghosszabbíthatják június 25-ig  - ez azonban attól függ, találnak-e addig újabb holttesteket, és ha igen, hányat. Egyúttal kizárta annak a lehetőségét, hogy a 228 áldozat mindegyikét megtalálják, ráadásul a helyzet egyre nehezedik.        

Péntek reggelig összesen 44 holttestet emeltek ki az Atlanti-óceánból, azaz a szerencsétlenül járt utasoknak a négyötöde továbbra sincs meg. A holttesteken többek között azt is vizsgálják majd, hogy fulladás vagy trauma okozta a halált, mivel ez is információval szolgálhat a tragédia körülményeit illetően.

A közelmúltban egyébként a Globo hírportál közzétette 53 brazil utas nevét, életkorát és foglalkozását. A lap – a családokkal történt egyeztetés után – közölte néhány külföldi áldozat adatait is, a - nem hivatalos - lista azonban itt jogi okok miatt rövid.

Mégsem a sebességmérők a hibásak?

Ezzel egyidőben Pierre-Henri Gourgeon, az Air France vezetője kijelentette: nincs meggyőződve arról, hogy a sebességmérők meghibásodása az oka a tragédiának. Szerinte a roncsok megvizsgálása után, egy héten belül már többet lehet majd tudni a történésekről. Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) szintén azt közölte, hogy véleményük szerint nem kizárólag a sebességmérők meghibásodása tehető felelőssé. 

Mint ismert, francia lapok korábban azt írták: eljegesedhettek a gép külső műszerei, köztük a sebességmérő szondák, a számítógépes rendszer tehát túl gyors vagy túl lassú tempót diktált a repülőnek, s ez vezetett a lezuhanáshoz.

A helyszínen van a francia atomtengeralattjáró

Szerdán egyébként megérkezett a tragédia helyszínére az a francia atomtengeralattjáró, amelynek fő feladata a fekete doboz megtalálása lesz a helyenként hat kilométeres mélységet is elérő óceánban. Az idő mindenesetre sürget, mivel a black box akkumulátora mintegy 30 napig tart ki, ráadásul az idő előrehaladtával gyengülnek a kisugárzott jelek.

Az Air France francia légitársaság Rio de Janeiróból Párizsba tartó Airbus A330-as típusú gépe június elsején zuhant az Atlanti-óceánba, fedélzetén 228 emberrel, köztük négy magyarországi és egy szlovákiai magyar utassal. A gép roncsait és az első áldozatokat június 6-án találták meg a brazil Fernando de Noronha szigettől 650 kilométerre északkeletre az Atlanti-óceánban.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!