3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Június 19-ig hajlandó folytatni a brazil hadsereg a lezuhant Air France-gép áldozatai utáni keresést – ezt a határidőt csak akkor tolják ki, ha indokolt. Péntek reggelig újabb három áldozatra bukkantak, így már 44-re nőtt a megtalált holttestek száma. Időközben az Air France vezetője is kétségének adott hangot azt illetően, hogy a sebességmérők meghibásodása okozta-e a tragédiát.

A holttestek utáni keresést június 19-ig folytatjuk, idézi a brazil Globo hírportál Ramon Cardosót, a helyi hadsereg egyik magasrangú tisztjét.

Az áldozatok négyötöde még nincs meg

Mint elmondta, a határidőt elvileg meghosszabbíthatják június 25-ig  - ez azonban attól függ, találnak-e addig újabb holttesteket, és ha igen, hányat. Egyúttal kizárta annak a lehetőségét, hogy a 228 áldozat mindegyikét megtalálják, ráadásul a helyzet egyre nehezedik.        

Péntek reggelig összesen 44 holttestet emeltek ki az Atlanti-óceánból, azaz a szerencsétlenül járt utasoknak a négyötöde továbbra sincs meg. A holttesteken többek között azt is vizsgálják majd, hogy fulladás vagy trauma okozta a halált, mivel ez is információval szolgálhat a tragédia körülményeit illetően.

A közelmúltban egyébként a Globo hírportál közzétette 53 brazil utas nevét, életkorát és foglalkozását. A lap – a családokkal történt egyeztetés után – közölte néhány külföldi áldozat adatait is, a - nem hivatalos - lista azonban itt jogi okok miatt rövid.

Mégsem a sebességmérők a hibásak?

Ezzel egyidőben Pierre-Henri Gourgeon, az Air France vezetője kijelentette: nincs meggyőződve arról, hogy a sebességmérők meghibásodása az oka a tragédiának. Szerinte a roncsok megvizsgálása után, egy héten belül már többet lehet majd tudni a történésekről. Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) szintén azt közölte, hogy véleményük szerint nem kizárólag a sebességmérők meghibásodása tehető felelőssé. 

Mint ismert, francia lapok korábban azt írták: eljegesedhettek a gép külső műszerei, köztük a sebességmérő szondák, a számítógépes rendszer tehát túl gyors vagy túl lassú tempót diktált a repülőnek, s ez vezetett a lezuhanáshoz.

A helyszínen van a francia atomtengeralattjáró

Szerdán egyébként megérkezett a tragédia helyszínére az a francia atomtengeralattjáró, amelynek fő feladata a fekete doboz megtalálása lesz a helyenként hat kilométeres mélységet is elérő óceánban. Az idő mindenesetre sürget, mivel a black box akkumulátora mintegy 30 napig tart ki, ráadásul az idő előrehaladtával gyengülnek a kisugárzott jelek.

Az Air France francia légitársaság Rio de Janeiróból Párizsba tartó Airbus A330-as típusú gépe június elsején zuhant az Atlanti-óceánba, fedélzetén 228 emberrel, köztük négy magyarországi és egy szlovákiai magyar utassal. A gép roncsait és az első áldozatokat június 6-án találták meg a brazil Fernando de Noronha szigettől 650 kilométerre északkeletre az Atlanti-óceánban.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!